• pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

jag hade regelbundna värkar från 22-01 inatt... "visste" att det var på gång för de va exakt så de startade med sonen... sen bara försvann allt o jag somna o sov hela natten... nu är allt borta:(

Nån som haft så? O hur lång tid tog de isf?

Va fan, jag skulle ju in o föda barn idag ;) Grymt frustrerande...

Känner lite smått molvärk nu men absolut inte som inatt!

• Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(
  • Siie

Ja ska övertala sambon att vi faktiskt behöver en fin Gungstol :)

Haha ja det är ju det som är ens värsta fasa att få en sån att dela med, alla verkar ha sån otur att de får dessa rumskamrater..

Det låter som en fin fin deal, jag är på :)

• Moniqe1979

hade så 4 kvällar mellan 19 och 23 regelbundna värkar 5 kvällen kom de inte men däremot vaknade jag vid 3 på morgonen och då var det dags att åka in NU istället...

• Drömmarmamman

Var på koll i torsdags, livmodertappen oförändrad från förra gången.... 1 cm öppen och omogen. Suck! (Ingen verkar läsa det jag skriver, men på något vis är det tröstande att bara skriva också:) )

• jollekatrin

Drömmarmamman- jag läser! Har dock inte läst igenom hela tråden. När har/hade du bf? Själv har jag gott över 2 dagar. Hoppas nått händer snart. Har inga tecken på att det skall göra det dock.

• Mliic

Drömmarmamman: jag läser också!! :)

• Siie

Jag läser också :) man är bara duktig på att skriva ibland..

Här verkar det tyvärr inte bli någon bebis i helgen.. Men är i valet o kvalet om jag ändå ska packa bb väskan, har inte gjort det.. Det känns så långt borta..

Det positiva med att bebis håller sig inne är att idag hinner jag då köpa Gungstol, städa färdigt och börja organisera i garderoben :)

Vad ska ni andra hitta på?

• alven85

Hej tjejer! En hel dag har snart gått och jag har typ inte gjort nåt! Har fått en låsning i svanken och kan knappt gå... Obestämd Har suttit på altanen och läst Annika Lantz bok "nio månader" Riktigt bra faktiskt... den får en att dra på smilbanden nu när mycket känns tungt.
    Hade tänkt att jag skulle bädda och göra iordning spjälsängen och fixa i ordning skötplatsen men det finns ju en dag i morgon också! Eller...? he he... Idag har det hållt igång i magen som aldrig förr! Sammandragningar hela natten och dagen! Vissa mer smärtsamma... Sen känner ja verkligen hur bebisen borrar ner sig mellan benen. Men kroppen spelar mig spratt hela tiden så det är ingen idé att få upp förhoppningarna. Så här kan det ju lika väl vara i några veckor till! ha ha!!
    Hur mår ni? Hoppas ni får en trevlig lördagkväll! Glad  

• Drömmarmamman

tack vad ni är gulliga:D Som sagt, kände mig lite som en outsider som försöker smita in här och var. Jag har inte varit med så länge heller. Jag har BF 12 september och har redan varit inne på ett falsklarm. Båda mina söner kom före BF (1 dag respektive 7 dagar), så nu känns det oerhört drygt:)

Såklart trodde man ju att tredje också skulle komma supertidigt så vi har allt redo med panik-barnvakt och allt när vi ska in. Men inget. Och sedan falsklarmet så känns det som om jag inte är gravid längre. Knappt sammandragningar, ingen foglossning att snacka om eller NÅGOT! Det enda som är kännbart är att jag har lågt blodvärde.

Så nu är det riktigt segt.

Jag blir så avis på alla som fått sina små här också! Min man är jättenervös och går i sömnen nästan varje natt. Häromnatten skulle han upp och tala om för mig att det var dags och att vi var tvungna att åka:) När jag sa att jag visste när det kommer vara dags blev svaret; "Men tänk om han kommer och så är vi inte där"

Jodå, vi kommer garanterat vara där när han kommer.

Min man är lite rolig när han sover:)

• alven85
    Drömmarmamman skrev 2011-09-03 18:05:50 följande:
    tack vad ni är gulliga:D Som sagt, kände mig lite som en outsider som försöker smita in här och var. Jag har inte varit med så länge heller. Jag har BF 12 september och har redan varit inne på ett falsklarm. Båda mina söner kom före BF (1 dag respektive 7 dagar), så nu känns det oerhört drygt:)

Såklart trodde man ju att tredje också skulle komma supertidigt så vi har allt redo med panik-barnvakt och allt när vi ska in. Men inget. Och sedan falsklarmet så känns det som om jag inte är gravid längre. Knappt sammandragningar, ingen foglossning att snacka om eller NÅGOT! Det enda som är kännbart är att jag har lågt blodvärde.

Så nu är det riktigt segt.

Jag blir så avis på alla som fått sina små här också! Min man är jättenervös och går i sömnen nästan varje natt. Häromnatten skulle han upp och tala om för mig att det var dags och att vi var tvungna att åka:) När jag sa att jag visste när det kommer vara dags blev svaret; "Men tänk om han kommer och så är vi inte där"

Jodå, vi kommer garanterat vara där när han kommer.

Min man är lite rolig när han sover:)
    ha ha!!! "skrattar högt" Vilken rolig karl... fast jag hade nog blivit lite skrämd om min karl skulle hålla på så om nätterna! Glad
  • jollekatrin

Drömmarmamman- ja känns som att det är lite svårt att få respons här ibland. Hemma hos oss händer det grejer nu sambon skriver sov och mat schema för våran son som farmor skall få. Sen blir det dubbel checka bb väskan och försöka klara av värkarna. Hoppas det inte tar för lång tid innan han är här nu!

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(