• pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

jag hade regelbundna värkar från 22-01 inatt... "visste" att det var på gång för de va exakt så de startade med sonen... sen bara försvann allt o jag somna o sov hela natten... nu är allt borta:(

Nån som haft så? O hur lång tid tog de isf?

Va fan, jag skulle ju in o föda barn idag ;) Grymt frustrerande...

Känner lite smått molvärk nu men absolut inte som inatt!

• Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(
  • alven85

Jag har bf imorgon! Har klockat värkar nu i en timma, dom gör ganska ont men det måste bli mer... Sen är dom inte så långa och verkligen oregelbundna... Men man kan ju hoppas att det är en början iaf.
    Nu ska jag gå och tvätta och röja lite i huset, det drar väl inte igång av att sitta här framför datorn!

• Siie

Skulle också vilja ha en sådan vardag med bvc besök och gosa bebis.. Just nu är vardagen sån att jag kliver upp kl 7 för att väcka dottern, gör henne redo, kör till skolan lämnar, hem och sover (Japp ingen nytta utan bara sover), sen vid 13 hämtar jag henne.. Sen blir det lite för mycket slappande efter det.. Jag vill ha en ordentlig vardag igen..

Mlic: skönt då har vi fortfarande chans att hålla våran deal ;)

Jag har också haft väldigt mycket onda sd och förvärkar nu i ca 2 dagar, men inget mer.. Och ingen jäkla slempropp, överallt släpper slemproppar och jag börjar fasen tro att jag inte har någon, haha..

Jag ligger just nu på Bf+2, 16 dagar längre graviditet än förra :P

Oh tigertesa låter som om det är igång :) hoppas på det.. Kom det bara helt plötsligt?

• alven85

Jag håller med dig Siie att livet känns väldigt tungt nu i väntans tider... Vill inte göra nånting direkt, varken orkar eller har lust Obestämd Det känns i kroppen att det är dags snart... Sen om det blir idag eller inom några dagar det vet jag inte. Min kropp har lurat mig så många gånger! Slemproppen släppte i morse när jag gick upp. Kände när jag ställde mig upp ur sängen att något var påväg och när jag gjorde 1:an på toa så kom den som ett långt spektakel. Sen idag har jag haft blod/rosa flytningar hela dagen. Har även haft oregelbundna värkar hela dagen men det blir inte mycket mer...
    Nu ska vi på kalas till svärmor som fyller år idag! Tar nog med bb-väskan ifall ifall....   

• Siie

Håller tummarna för dig tigertesa att kroppen inte spelar dig ett spratt denna gång..

Jag hade tänkt att packa bb-väskan idag, men det känns så meningslöst verkligen.. Jag kommer inte behöva åka in på väldigt länge så varför ska jag packa den för..

Plus att lillskrutten min blev sjuk idag och har hög feber och vägrar ta Alvedon.. Så just nu känner jag att bebis INTE får komma, för nu vill jag vara mamma till min prinsessa utan att behöva lämna bort henne när hon är sjuk..

Hur gör man om det skulle sätta igång med ett såpass sjukt storasyskon?

• NIÑITA

hej hej,

här är en till som gàr och väntar pà at det ska komma igàng pà riktigt ... har gàtt med förvärkar i snart 3 veckor nu och är uppriktigt sagt trött pà detta nu. har sedan 2 veckor tillbaka släppt bitar av slemproppen i stort sett varje dag, förutom idag... de senaste 3 dagarna blodfärgad... 

i 2 dagar har jag nu haft molande värk och mer regelbundna värkar ( de gör dock inte alltför ont... )  
    imorgon ska vi pà vändningsförsök, eftersom bebben ligger tvärs över magen enligt sista UL för ca en vecka sen.  är nu i v 38+3 , och vid denna tiden föddes min 1e son. 2a barnet föddes bf+1.

kan ju hoppas att när det väl sätter igàng , gàr det undan...           

• miia87
    alven85 skrev 2011-09-05 20:31:58 följande:
    Åker in till förlossningen nu! Skrattande
    lycka till :)
  • Siie

Tigertesa: woohoo.. Kör hårt ;) lycka till..

En fråga, ska man klocka regelbundna sd/förvärkar?? En kompis sa att det är ju bra att göra det, medan jag tycker det kan kännas onödigt.. Vad hjälper det att klocka dom.. Eller tänker jag fel?

• RedTopaz

Hejja TigerTesa!! Håller tummarna för er som är kvar!!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • 070815

Hej hej, jag väntar mitt 3:e barn +8 idag!!, (1:an (07) kom +6, 2:an (09) kom +1). Trott att det varit på G i knappt 2 veckor... Hinnsvepning nr 2 idag, hoppas ngt händer!!

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(