• vivexa

Såg en mamma med dottern i koppel!!!

Idag var jag i ett köpcentrum, det var mitt på dagen och inte mycket folk.
    Ser en mamma strosa omkring med sin dotter i tvåårsåldern. Dottern med sele kring bröstkorgen och ett koppel fastsatt i den, som mamman höll i.
    Kopplet var som ett hundkoppel, hoprullat i mammans hand.

Jag har aldrig sett något liknande och tyckte ärligt synd om barnet. Gå kopplad som en hund, vem vill det?
    Mamman hade inga andra barn med sig och gick lugnt omkring och tittade i affärer.

Är det här något någon annan har sett?
    Finns det några bra skäl till att koppla sitt lilla barn?

• Svar på tråden Såg en mamma med dottern i koppel!!!
  • Hank Moody

Haha paminner mig om en bild jag tog med mobilen haromdagen, satt och drack kaffe i ett kopcentrum sa passerade en mamma med trillingar forbi i nagon slags ryggsacks sele?
    Maste vara jattepraktiskt men det ser forbannat roligt ut.

I may not go down in history, but I will go down on your sister.
  • Disco
    Rowanda skrev 2011-08-18 19:32:00 följande:
    På 70-talet fanns det vita skinnselar att köpa till barnen. Jag trodde hon kopplat barnet runt halsen
    En sådan hade mamma på mig när jag var liten.Och är inte särskilt traumatiserad efter det....vovvov (var bara tvungen). Blir så less på prettomorsor som har så svårtatt sköta sig själva.likt ts..
  • Em00

det är det första jag ska köpa den dagen jag fått barn och det börjar gå!
    Helt perfekt ju, och alltid retar det någon, muahaha

• IntheSky
    Em00 skrev 2011-08-18 19:54:07 följande:
    det är det första jag ska köpa den dagen jag fått barn och det börjar gå!
    Helt perfekt ju, och alltid retar det någon, muahaha
    hehehe...
  • ostarra

Jag såg faktiskt detta idag , en mamma och mormor som turades om att gå runt med en liten kille med koppel, såg för roligt ut men fan va smart :)

• Pajama

Det hade jag på sonen när vi var ute och reste och hade en del tid på olika flygplatser! Jättebra - om vi hade varit vana - nu var han inte van och ramlade mest när kopplet tog slut, så jag fick gå efter honom vart han gick istället för att han fick hålla sig hos mig. Men han kunde inte springa ifrån mig i alla fall, han var 1½ år. Mycket rörelse och inget förstånd. Otäckt vad som kan hinna hända på en flygplats och det här var ett par dagar då han var mycket frustrerad över att inte få röra sig fritt som han var van, det var bil, flyg, sulku, bäras... selen var bokstavligt talat ett bra sätt att rasta honom på, hahah! Kändes faktiskt som att rasta en icke koppelvan hund!
    Vi var på en restaurang, uteservering, 10 meter från vattnet. Fick kolla honom ständigt. Servitrisen, barnfödd där, var jätterädd och sa att det brukade vara sele och flytväst som gällde på små barn där. Träffade också en barnfödd tonåring där, som sa samma sak. Där fick vi nästan skämmas!

• memba

Samma här, köpte ett till sonen när vi reste! Vi bodde utomlands och skulle hem till Svea för att hälsa på, och när man står i köer där man inte får ha vagn, och ungen har en förmåga att "smita" så är det förbannat smidigt! Idag är min son 4 år och viker oftast inte från min sida, men när han var 2 år var det annat .... 

• lastchristmas

Har aldrig sett det i verkligheten men några skäl kan väl vara dålig kondition, rymningsbenägna barn, flera barn på barnovänliga ställen som man inbland måste vara på? Vi har aldrig behövt någon, ärligt talat har vi inte ens tänkt tanken. Barnen är små och springer ibland men då springer vi efter.

• astrid elizabeth

Måste säga att jag tycker att sele för barn verkar vara en toppengrej.
    Hellre sele på sonen än att han springer iväg och blir överkörd! 

• memba

" Barnen är små och springer ibland men då springer vi efter "

Testa en flygplats, när nu står i en lång kö och ska genom tullen, plötsligt släpper den lille din hand och springer under "staketen" och .. Borta!! då är det svårt att springa efter!

Svar på tråden Såg en mamma med dottern i koppel!!!