Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

reflections skrev 2012-11-03 16:55:25 följande:
    jag gillar "Ode to my family" mer. och konflikten...är inte merparten av dem onödiga?

Den är också väldigt bra, och "Dreams". Och "Yeat's Grave" mfl

Ja många konflikter är onödiga speciellt inbördeskrig.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-11-03 17:31:20 följande:

Åh tack för den. Började undra vem det var som låg bakom alla fina rykten. Problem solved.

Det hoppas jag inte du tror. Det var ett skämt och menar ju motsatsen.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-03 18:01:37 följande:
    Fast många inbördeskrig är inte alls onödiga, beroende på hur man definierar onödig.

Många gånger handlar det ju om underliggande orättvisor och ohörda röster som exploderar.
    Tänker på Sudan, både nord/syd och Darfur.
    Krig är ju på något sätt alltid onödigt men det är ofta när det gäller inbördeskrig, ett resultat av förtryck och orättvisor i en diktatur.

Jo sant. Men i många konflikter där det är fråga om en regions frigörelse från den centrala landet så är det många gånger att man skyller problem på andra och att det blir bättre bara man blir självständiga. Istället för att lösa saker konstitutionellt genom att säkerställa att minoriteter kommer till tals. Fungerar ju givetvis inte i diktaturer. Sen många gånger är det gamla motsättningar mellan folkgrupper och ledare som underblåser de motsättningarna för sitt eget syfte.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-03 18:05:07 följande:
    The Civil War medverkade ju faktiskt till slaveriets avskaffande (nåja), så visst har du en poäng, min kära, alla krig är inte av ondo. Så att säga...

Var mycket mer än bara slaveriet det handlade om. Bla att Syd ville gå sin egen väg.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-03 18:11:36 följande:
    Sant, PM, men avskaffandet av just slaveriet var en god sak som kom utav kriget.

Jo sant
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-03 18:22:27 följande:
    Visst PM, men det du skriver är ju just de orsaker som man oftast först tänker på. Men inga av dessa stämmer i mina exempel (som är långt ifrån de enda).

Diktatur är onödigt, förtryck är onödigt och orättvisor är onödiga. Konflikter (som ibland ses som revolutioner av de förtryckta) som gror ur detta är således inte alltid onödiga

Nej visst. I många fall är väpnad konflikt det enda som kvarstår.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-04 10:29:24 följande:
    morgen.......................norty

Märklig tomte. Är det skillnad mellan nice och naughty ?? Förvånad
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-04 12:30:08 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article15719123.ab
    Ganska intressant faktiskt.
    FL tas till och med upp haha...

"På olika mötesplatser på nätet märks en rädsla bland föräldrar att få white trash-stämpeln, eller att ge sitt barn ett ”WT-namn”.

En anonym mamma på forumet Familjeliv ställer frågan:

”Jag är lite över 20, har ingen fast anställning, levt på soc och fick barn i tonåren och inget körkort, är jag ett white trash?”

Hon berättar att hon söker jobb hela tiden, att hennes barn har ett ”vanligt” namn och att ingen av dem går i trasiga kläder."

Om man ställer sig frågan ifall man är WT så är man det säkerligen. Eller om man är väldigt snabb att ge andra den stämpeln.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-04 12:23:12 följande:
    Kändes som en mycket relevant fråga! 

Ja visst är det.

Jag undrar om man hade ställt frågan "Hur skulle du vilja se ut om du var kvinna", hur många män som hade sagt att de ville ha små bröst. Jag vill vara en Amazon kvinna 1.85, stora bröst och en fast hård rumpa. Passar min image som dominant flata.
Svar på tråden Trash-tråden