Trash-tråden
Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-02 10:44:13 följande:
Ja men det är ju det som är det vackra. Det ska inte vara en kvinna med perfekt make up och tillrättalagt hår som tacksamt och mycket tillfredsställt ler lite mot kameran.Vill man dokumentera hela processen finns video...men för mig är det just stillbilden av den kvinnan och mannens utsträckta hand och grepp om håret som är enastående vackert.
Jo det är sant. Fast jag tänder lite på tanken att precis innan sprutet är det en perfekt makeup och sen sprutet som ödelägger det hela
PMs föreställning "Glädjetårar":
Filmad i svartvit. Ett kalt vitmålat rum. En enkel pinnstol. En vacker välmakad kvinna sitter på stolen. Hennes blick är outtrycklig. Tittar rakt fram (alt kan hon läsa en dikt eller typ en nyhetsartikel). Sitter med knäna ihop, händerna vilar i knät. Hennes fingrar rör sig lite nervöst.Det är komplett tyst men alla ljud som hörs är kraftigt förstärkta.
In kommer två män. Nakna. Man ser dem bara bakifrån. De går fram till kvinnan, ställer sig snett framför henne på vardera sidan. Man ser hur männens händer rör sig upp och ned (men man ser inga organ). Han till vänster med vänsterhanden och han till höger med högerhand. Ljuden av det de gör är förstärkta. Kvinnan rör inte en min.
Männen närmar sig kvinnan. Man ser hur båda rycker till. Sen går de ut till sidan åt var sitt håll och förvinner ur bild.
Kameran zoomar in långsamt mot kvinnans ansikte. Hon ler. Ett stort brett leende. En sats på respektive kind som rinner som stora tårar längs kinderna. Glädjetårar. Blandar sig med make upen. Hon tar sitt pekfinger och fångar upp en del av satsen med fingret. Stoppar fingret i munnen och slickar av det.
Det är sånt jag funderar på när jag är ute och promenerar.