Inlägg från: ulfsas |Visa alla inlägg
  • ulfsas

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-24 22:30:05 följande:
    Haha alltså när jag ser klippet tänker jag bara..."MÄN!!!"
    Hennes rumpa är lite för platt tycker jag. Jag gillar kurvor. 
    Den ena rumpan utesluter inta alltid den andra.
     Anton och jag har tydligen någorlunda samma smak. En mer kurvig är ju inte fel hellerSolig
  • ulfsas
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-24 22:42:31 följande:
    Nästan alla rumpor är fina men jag gillar slanka kroppar med kurvor mest av allt
    En markerad midja med en vacker rund rumpa är vackert...och nu snackar jag inte Birger-style.
    Utan mer.... 

Something to dig into

Då har även du och jag samma smak. Detta även ang Birgers kvinnobakar, 

Men, smaken är som baken delad eller som man säger i min gamla hemstad GBG.
    Smaken är som röven klövenFlört 
  • ulfsas
    lille Birger skrev 2013-10-25 00:13:01 följande:
    Nallen sa en väldigt bra sak om hur den perfekta kvinnorumpan är: "Man ska kunna ta på den".

Bättre en rumpa i hands än 10 i skogen.

God natt. 
  • ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2013-10-30 09:17:21 följande:
    ULF !!!!!  FÖR FAN....

Som kapten på skutan, så föreslår jag att du inför, enligt nedan bilagda bilaga, följande genomgång av säkerhetsföreskrifterna. Innan du för fram gasreglaget på max och släpper bromshelvetet...

" rel="nofollow" target="_blank">

Ja du Anton det vore något. Bra film.
    Skulle ha varit till London nu men  det blev ett byte så jag far bara direkt till SDL för att övernatta. En bra arbetsdag men 40 minuters flygning.
  • ulfsas

Lite OT kanske...ser fram mot en Oscar för detta.

Glömde att jag redan har fått en Oscar. Han är 16 år nu.Solig 

• ulfsas
    Anton Chigurh skrev 2013-10-30 10:07:24 följande:
    Inlägg 33 928, om det är okej med dig Ulf. Så tar jag tillbaka det !!!
    Jaså, trodde inte du bangade för sådant.

Har faktiskt gjort en 180* handbromssväng utanför Sky City med pax ombord ingen märkte något.

Anledningen var att det var extremt halt den morgonen så det släppte och vi snurrade runt med en ca 55 tons vikt och 120 pax... 
  • ulfsas
    Aynrand skrev 2013-11-01 11:47:47 följande:
    Ulfsas..jag har en fråga till dig
    Jag har väldigt ofta undrar en sak...de senaste åren upplever jag att de flesta landningarna är väldigt hårda
    Ibland kan det smälla å hårt att flygplanet till och med studsar...
    Jag minns en tid då piloter hade skoj med att leverera en sömlös landning som knappt märktes följd av applåder från passagerarna ..idag är det Kabooum!!!!! med små skrik haha

Är det bara ett intryck eller har det skett en förändring

Lagom mkt kabooum är kul. Jag älskar bäst start och landning, start för jag älskar att höra motorerna som skriker och landningen för den kraftiga inbromsningen
    Njae, det beror ju helt på pilotens skill och vädret. Alla gör vi bonnlandningar ibland som vi kallar det.
    En vindstöt är osynlig och den kan överraska ibland. 

Skall också sägas att en mjuk landning på en kort och hal bana kan räknas som direkt farlig och en hård landning på en lång bana är onödig. En för situationen väl anpassad landning är den bästa. Jag är nöjd om den blir som jag planerat.
    I exemplet ovan så blir passagerarna säkert nöjda bara om landningen varit mjuk. Ovetandes om att höll på att kana av. Jämför med Air France i Montreal där det gick illa.

På Skiathos så är det en tor kort bana. Mycket kort för en Boeing 737-800 (Max Landing Weight 66.3 ton) som jag flög med i början. Nu kör man med den mindre och lättare B737-700. Då la man inte prioritet på att landa mjukt. Rätt sättningspunkt och max autobrake på en torr bana känns lite våldsamt så jag brukade upplysa passagerarna om det innan. 
    Man, 49 år.
Svar på tråden Trash-tråden