Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

HäxanSurtant skrev 2011-08-29 21:52:14 följande:
    Lite komiskt för jag tänkte just fråga om någon ville ha min byracka gratis i några veckor, iaf 3 tills hon löpt klart och äcklad sig färdigt

Det är jobbigt med hund och små jag vet, jag hade hund innan som jag tog bort strax innan jag blev gravid, då kastade min mormor in sin hund till mig med motiveringen att jag ändå skulle ärva byrackan om tant dog och nu fick jag mitt arv tidigare, tack för den! Nu snackar vi totalt ouppfostrad tanthund här, jag hade graviditeten på mig att få henne att uppföra sig som en hund, det gick! Skam den som ger sig.. Så kom mini då och allt var väl, faktiskt det fungerade ganska fint mkt pga att hunden var liten och vi kunde träna mkt hemma osv. Sen dog min kusin för 2 år sen, precis idag är det 2 år sen *min bror* Nå iaf han hade en rottis som hamnade hos hans storasyrra men de har ingen erfarenhet av hundar, de frågade mig om jag ville ha henne och för mig är hon sista länken till min kusin. Hon bor här, jag ångrar mig ofta, men kan bara inte göra mig av med henne. Också denna hund var helt utan fostran, dock lugn och fin i lynnet, men hade aldrig gått i koppel osv. Nu kan hon det men hon är låångt ifrån perfekt och jag hinner inte som jag önskar. Dock är hon som så bra här hemma, alltid lugn, det är ute när vi möter andra tikar som det går helvete hej och hon låter som en best from hell rent ut sagt!

Jag har en skitkväll idag, egentligen vill jag försöka supa mig kalasfull, gråta som ett jävla barn och lyssna på damien rice- 9 crimes 700 gånger, dansa till sofie B hawking och minnas min och kusinens barndom och ungdom och allt och bara få ha sorg. Men det går inte, jag får alltid hålla tillbaka den, för jag kan inte rasa, har inte råd att rasa, för det finns ingen som kan ta liten så jag får deppa ihop.

Så här sitter jag liksom Obestämd
    Åh, det där var tugnt.

Om det är till någon tröst så har jag sorg också. Det har jag haft i många många år över min kusin. Kommer aldrig bli kvitt gråten som har fastnat i halsgropen och som vägrar släppa taget om mig. Enda gången jag riktig grät ut var nu i somras när jag besökte hans grav. Åh, fan. Nu börjar jag gråta. Gråter

Nalle
    Ett kåt utländskt elände med fina tits (Sumpbävern)
  • I Blackrose I

Nej, jag lämnar er för ikväll. {#emotions_dlg.flower}

">

• I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-08-29 21:55:35 följande:
    Armenier från Armenien. Många kom i början av 1900 talet som flyktingar.....då turkar och ryssar gav sig på dem.

Många har smält in totalt efter några generationer medan andra bibehåller sin identitet. Min kompis pappa vr armenier, såg verkligen ut som en, mkt mörk och den berömda kraftiga näsan...haha
    han påstods vara aktiv som armenier och när turkiska dignitärer vistades i staden eller i närheten hämtade polisen honom och han fick bo på hotell på annan ort under bevakning. Han var mkt trevlig men det gällde att inte bråka med honom. Min kompis var hans dotter. En kompis till mig förlovade sig med henne...när de började bråka så kom pappan till deras bostad och gav honom 10 min att ta sina saker och bara försvinna....an offer he could not refuse haha...så var det med min tjejkompis med armeniska föräldrar...hon var aldrig min flickvän (som tur var) fast henness föräldrar hade nog tyckt om det....lite speciellt med andra ord!
    Ja, det där är en tragiskt svart hål i Armeniers historia. Det visar ju vad främlingsfientlighet kan ställa till med. Turkarna gjorde sig av med 100.000 armenier under en vecka och då inte genom att gasa ihjäl dom utan man antingen hängde dom eller ställde dom vid en vägg och öppnade eld. Såååå hemsk.

*Ler*
    Det där kunde vara min pappa. Pappa kom till gymnasiet en gång för att hämta mig och hela han skriker "Jag ÄR en MAN". Vi hade roliga diskussioner dan efter med killarna. Dom hade kokat ihop alla möjliga scenarier där pappa antingen kokade ihjäl dom eller annat skoj.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-29 22:07:57 följande:
    Ja klart de är trist att äta själv. Innan när jag var sambo i 4 år så lagade han mest mat, jag agade bara någon gång ibland. Sen gick mitt mentala liv sakta utför, är absolut mkt bättre idag, men jag gick krasch boom i väggen, inget fungerade alls, något jag aldrig trodde skulle hända mig, sånt där använde bara folk som en ursäkt bla bla, japp jag var fördömande som få, för jag visste inget annat. Idag vet jag bättre och kan med lätthet säga att jag är sjukt mkt ödmjukare som människa inför andras fel och brister och mående, innan var jag mer att va fan lipa du i tre dagar sen är det dags att rycka upp sig upp och hoppa för fan!

Du är rar du, men jag är faktiskt tjock, jag har dock inte särskilt ont av det. När jag var ung så hade jag sånna ätstörningar att jag vägde 47-52 och jag mådde kasst och nej jag är hellre som nu lite tjock men mår bättre och är med nöjd med mig själv som människa, än att se ut sådär och må kasst.

Måste vara jobbig som fan att vara så rädd för att gå upp, alltså jag menar det måste styra en del i huvudet och driva en till vansinne ibland Jag mådde bäst som gravid, enda gången jag skött in mat och ätit som man bör och nyttigt som tusan. Gick upp 12 kg från den dag jag skrevs in till den dagen hon föddes, när Freja var 2½ vecka så var alla kg borta förutom ett, men det försvann strax.
    Ja, jag vet att jag ibland har svårt att se varför folk gnäller specielt när det kommer till ekonomi men jag är med dig. När det kommer till familjeförhållanden och hur mycket en människa verkligen klarar av så är det mycket lättare för andra att hacka ner på en som inte jälva står där mitt i skiten.

Av bilden jag har sett av dig så nej, jag tycker inte du är tjock. Inte alls men som du säger så är det viktigaste att du själv mår bra.

Njä, om andra låter mig va ifred så har jag inga problem med det. Det är när vi ska hem till folk som jag får ångest för då vet jag att jag kommer bli tvingad att äta mycket mer än det jag är van vid. Jag lider inte av detta när vi är hemma. Maken är nöjd så länge jag äter 3mål per dag och frukter därimellan sen hur mycket jag äter bryr han sig inte om så länge jag får imig nåt.

Jag gick upp 50kg med Nik och var som en stor strandad val. Jag slutade röka på en gång när jag plussade och eftersom jag inte ville röra cigaretter så dämpade jag suget med antingen sötsaker eller mat. Det var hemsk.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-29 22:14:48 följande:
    Ja det är tung, extra tung denna månad, hans födelsedag och döds dag, han fick vara 29 i 10 dagar. Vi är födda samma år, gick i förskolan och skolan ihop till vi var 12, då fick min familj fly och fick hemlig identitet. Men vi sågs nästan varje helg och han var mer bror än kusin.

Hans mamma dog i okt 06 av en läkar miss, de ligger i en familjegrav, jag har aldrig besökt den och jag kommer nog aldrig göra det, för min ena pedofil ligger i samma grav, så jag tror inte jag kan, jag liksom bara kan inte Fast jag vill så det gör ont inom mig Gråter att min vackra familj ligger ihop med denna fula man är för mig helt obegripligt! När min mormor dör så skall jag föreslå för min släkt att vi flyttar på dom, att de går en egen gemensam grav, om det är genomförbart vill säga.

Moster dog okt 06 och min morbror hittade vi död på påsk afton 07, samtidigt blev jag gravid och när man börjar repa sig efter dödsfallen och njuta av att vara mamma och allt börjar flyta så dör min kusin, mattan bara rycktes bort och världen liksom försvann.
    Det här gjorde mig så ledsen igår. Jag exploderade som ett litet barn när jag läste inlägget. Har sovit högst två timmar...

Min kusin var verkligen en underbar person. Hans personlighet var så go att man inte kunde tro att en person kunde vara så snäll och genomgo. Han förlorade sina föräldrar i Iran-Irak-kriget när han var liten och var iskolan då när deras hus blev nerbombad. Han fick se en nerbombad hus när han kom hem från skolan, stå där och veta att ens föräldrar ligger där döda under, det man kallade för hem är för alltid borta, tryggheten man kände var för alltid borta. Han var hos polisen innan dom hittade mormors telefonnummer och hon fick åka och hämta honom. Vi trodde han hade dött också under dom två dagarna. Min mormor tog hand om honom och han växte upp hos henne.
    Jag älskade honom, väldigt mycket, vi brukade prata om allt. När jag kom till Sverige så pratade vi varje kväll med varandra men det var inte förrän några år senare som det blev allvar mellan oss. Vi hann va tillsammans en väldigt kort period innan han hamnade i en svår depression och tog livet av sig.......
    Han hade skrivit ett brev till mig som jag fick hitskickad. Jag har den fortfarande kvar.

*Beklagar din sorg*
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-08-30 08:32:13 följande:
    Mornin´ babes!

Ska ut på en hälsosam och stärkande promenad med min sötaste vän. Blir bra. Sen är det dags att ta tag i tvätten som iofs är vikt men ligger i sjuka FYRA ikeakassar. Suck!  
    Morron yoyna  Glad

Jag sitter här halvdöd och häller imig kaffe så jag vaknar. Vi ska på muslimfest kväll (Ramadanfest), försöker ställa om så jag inte blir galen efter 4sekunder.....
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-08-30 08:52:35 följande:
    Hej Alla och godmorgon!
    kl är 9.50 har varit på kontoret i nästan en timma och det är bara jag här...Gud vad skönt att sitta med en koppa kaffe ensam på jobbet!
    Hej Solig

Min klocka är fortfarande 8:50 och ja, jag har också varit här i en timme. Händer nada.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-08-30 09:00:22 följande:
    Hej hej
    du har rätt jag tittade fel...ännu bättre så haha.
    för egen del så händer det en del jag kan kan jobba mkt effektivt och få lika mkt gjort på en timma som på kanske 4 timmar när alla är här.

Hur är det med dig  Rose....skinner solen i ditt hjärta idag?
    Jag kan liksom inte göra så mycket. Får ju vänta tills folk har vaknat till liv och det börjar hända saker här.

Det är bra med mig.  Hade en hemsk natt men jo, det är bra med mig. Tack för att du frågar. {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I

Häckis

Jag tänkte fråga dig igår om jag fick ha det som sidfot men jag glömde. Får jag det? Du får absolut säga nej, jag blir inte ledsen. Alltså denna "Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger."

Lyssna nu på din mormor. Hon vet bäst. När hon säger att du inte är tjock så är du inte det. Förstår du?
    *Puss*

När jag var i 5:e månaden så frågade ALLA om det snart är dags och när jag var höggravid så brukade jag säga att jag väntar tvillingar för att folk inte se så fövnade ut när jag sa att det bara var en där inne. Jo, det var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Kommer aldrig utsätta mig själv för det. Aldrig. Det räcker med två gånger.

Jag måste logga ut tjejen. Ha en underbar dag. Ni andra också. Solig

• I Blackrose I

Häckis

Ja, kriget var hemsk. Det är många sår som fortfarande blöder i många familjer där folk har förlorat sina nära och kära. Jag kommer aldrig glömma hur glad och överlycklig jag blev när jag såg mormor komma hem med honom. En av mina bästa minnen från barndomen. Vi var små så det tog inte många dagar innan allting var som "vanlig" igen. Visst, han var ledsen över att ha förlorat sina föräldrar och jag hörde honom gråta sig till sömns varje kväll och hur många gånger per natt han vaknade, skrek och mormor fick trösta honom men när vi väl på dan var tillsammans så var allting som vanlig igen. När vi blev större så hade han bara mig. Det var jag som lyssnade och tröstade honom. När vi flyttade till Sverige så tog det hårt på honom men vi pratade varje kväll och åkte till Cypern/Bulgrien varje år så vi kunde få träffa honom och mormor men han kunde inte hantera sorgen. Han började sakna sin mor oerhört mycket i vuxen ålder och kunde helt enkelt inte stå ut med tomheten. Gråter

Det låter hemsk det som har hänt din kusin men det låter som att du hanterar det bättre än vad jag gör. Jag kan inte. Jag vill inte glömma bort allt. Min sorg är det enda jag har kvar efter honom. Bearbetar jag min sorg så finns det ingenting som påminner mig om det hemska som hände hur ologisk det än låter.

Jag älskar också livet. Jag älskar mina söner och min man. Jag är oerhört tacksam över att kunnat bilda en familj. Att jag har två friska barn, en underbar man som har stått med alla mina brister under alla dessa år. Det ska jag tacka honom så länge jag lever men jag saknar min kusin så det gör ont i hela mig.

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
Svar på tråden Trash-tråden