Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

MrsAssault skrev 2011-08-31 20:58:37 följande:
    SEMESTER!!
    Skönt. Se till och vila upp dig ordentligt.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I

Jag har urkul i SD-diskussionen.

Och? Mår du bättre? *Kram*

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 21:36:58 följande:
    Hahaha...
    Ja GÖR det.

Hur gammal är du (helt orelaterat till vad du sa alltså, no pun intended)?   
    Mellan 30-35 gissar jag. Har fått för mig att hon är brunhårig med bruna ögon. Vet inte varför.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 21:43:15 följande:
    Hmmm....

Jag vill gå på bio. 
    Vad vill du se? Har inte varit på bio på evigheter.
  • I Blackrose I

Gonatt tjejer. Sov gott. Kyss

Och? Tack. Du vet varför. {#emotions_dlg.flower}

• I Blackrose I
    Korsriddaren skrev 2011-09-01 08:43:58 följande:
    Jag kan nog tycka att systemet är helt åt skogen, om man skänkt biljonor kronor till en världsdel i 40 års tid, utan att det hänt mer. Jag skulle personligen tro mer på att man skickar ner människor som hjälper till att bygga upp ett fungerande utbildningssystem, infrastruktur samt hjälper igång inhemska företag. Ser man en stolthet i självförsörjande, så behövs inte något bistånd på sikt.
    Varför skulle man? DEt lönar sig mer att hålla Afrika så som den ser ut idag? Varför hjälpa dom på traven och bygga ett fungerande samhälle som isig gör att dom ställer sig mot ALL övergrepp som väst gör i Afrika? Det vore ju rätt idiotisk att strypa sin stora tillgång i världen.
    Om man tittar runt i världen så är dom flesta länder som varit stormakter en gång itiden borta och i alla fallen så har USA haft en finger med i spelet. Dom länder som är fattigast är dom länder som har störst naturtillgångar konstigt värre och vilka har nytta av det?! Borde inte vara så svårt att lista ut.
    Pengarna som "skänks" till Afrika är bara spel för galleriet. Jag brukar endast ge pengar till läkare utan gränser och inga andra.
  • I Blackrose I

Gomorron. Solig

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-01 08:52:13 följande:
    Japp.
    Väst har mer att vinna, än att förlora på om kontinenten Afrika blir sjävförsörjande.
    Och samma här, Läkare utan gränser är organisationen att skänka till.  
    Jag tror starkt på det jag säger. Filmen Blood diamond borde ALLA se. Så jävla bra film.
    Mmm, läkare utan gränser borde alla ha på sin lista när dom skänker bort pengar.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-01 08:58:43 följande:
    Så tror inte jag att det är. Jag tror att det hade "lönat" sig för oss också om tredje världen fått det bättre. Problemet är väl att det i ett kortsiktigt perspektiv inte ser ut som det "lönar" sig.

Sverige hade inte varit det det var idag om resten av Europa levde på svältgränden tex.
    Hur skulle det löna sig?! Shahen började bygga landet, vi hade en fungerande samhälle. Okej att han var en grym diktatur men landet började se ut som vilket annat europeisk land men så började han bli girig ochgapade för mycket. Såg du hur lätt det var för "väst"/USA  plocka bort honom och ersätta honom med en fullstäöndig idiot, starta en meningslös krig och få dom två största länderna i mellanöster att backa flera tusen år i utvecklingen.
    Saudi var bara en piss i mellanöster på den tiden och kolla hur mycket makt dom har idag. TACK vare USA som hålla ME i schack så denne kan pumpa ut oljan i lug och ro.
    Samma sak med Afrika. Exakt samma sak med Afrika. Sen ska vi inte glömma Sovjet.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-01 09:11:50 följande:
    Handel kräver minst två parter tex.
    Inte är det afrikas befolkning som står som ena partner.
    Driftwood skrev 2011-09-01 09:11:50 följande:
    Ledsen men jag kan inte följa din tankegång här
    Okej, jag brukar få fnatt när det gäller vissa ämnen men jag ska lugna ner mig.
    Det jag menar är att det lönar sig inte för väst att mellanöster och Afrika blir demokratier. Det säger ju sig själv. Varför skulle man vilja det? Det började bli någorlunda västerländsk i Iran och kolla vad som hände? Shahen började kräva att USA/England skulle ställa sig i världskön när det gäller att köpa olja och betala samma priser som alla länder och för det fick han så han teg. Bättre?
Svar på tråden Trash-tråden