Inlägg från: MrsAssault |Visa alla inlägg
  • MrsAssault

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-09-19 17:43:16 följande:
    Gör det men se till att ni hör varandra alla tre så ingen kan förneka den h*n har sagt till dig. Lycka till.

En fråga?
    Är det bara jag som tycker att hål i öronen på små flickor/små pojkar inte är Big deal? Min man hade hål i öronen när han var liten och då bara tråd. Fråga mig inte varför men det är tydligen något dom gör. Själv hade jag små söta guldrhängen när jag var liten och fick hål i öronen när jag var 3-4månader. Vad är felet? Förstår verkligen inte.
    Jag tycker inte det är nån big deal heller sålänge man verkligen håller ordning på det. Min kusin tog hål i öronen på sin dotter när hon var bebis men det blev värsta feta infektionen och extremt smärtsamt för flickan. Men jag vet en massa andra som tagit hål i öronen på sina bebisar utan problem också. Men jag kan nog inte säga så mkt i frågan eftersom jag kommer att omskära min son och det är väl snarlikt
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-19 17:21:08 följande:
    Hallå!!!

Jag kan be om er åsikt i en fråga...

Har en kompis som väldigt gärna vill ha en hund, hennes man har sagt nej i flera år( och jag är allmänt skeptisk till att ta en hund till en familj med småbarn och två som jobbar heltid)  men nu har hon bestämt sig. Hon ringgde mig igår och bad mig vara referens till stället de ska köpa hunden från. Jag sa ja efter att ha frågat om hennes man nu var med på noterna. -Självklart är han det, han ska springa en mil med henne varje kväll!

Tio minuter senare får jag ett surt sms från honom "Jag trodde du var på min sida..."

Så nu är han sur på mig för att jag ställt upp på henne... Suck! Jag skrev till honom att jag förstås frågat  henne om hans åsikt innan jag sa ja men nu kommer han tycka att det är MITT fel om de köper hund. Suck... Vad tycker ni jag ska göra????          
    Jag tycker du ska ångra dig och inte vara referens, seriöst. Om du frågade om det var okej för honom och hon sa ja så har hon ju bara ljugit rakt av, inte okej..
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-19 18:45:09 följande:
    Att ta hål i öronen  är ingen big deal för mig, men jag är lite fundersam över huruvida det är möjligt att ha det på så små barn. Jag kan själv råka fastna i kläder ibland, eller klia mig utan att tänka på att jag har örhängen i, och det gör ont.

Själva debatten kring hål i öronen verkar mer syfta till att förstärka mammors identitet som "goda mammor". Att ta hål går tämligen snabbt och är i princip smärtfritt, och ändrar man sig växer hålen igen snabbt. Löjligt att ens bli upprörd tycker jag. Jag fick aldrig ta hål i öronen som liten, gjorde det när jag var vuxen och var verkligen livrädd (helt i onödan) innan. Önskar faktiskt att mina föräldrar hade fixat det åt mig när jag var mindre istället, det hade besparat mig från en massa oro och beslutsvånda.
    Ja samma här! Jag tog hål i öronen förra året haha var livrädd trots att jag sen länge är piercad i näsan, läppen och fittan Men jag hade också önskat att mina föräldrar fixat det åt mig när jag var liten och inte fattade nåt
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-19 19:00:30 följande:
    Hahaha jag piercade min tunga när jag var 18 tror jag, tog faktiskt inte ut den förän några månader sedan. Sedan ångrade jag mig och försökte trycka igenom den igen, men det GICK inte! Fast det bara gått någon vecka. 
    Det är som min läpp-piercing, den trillade ur och försvann så jag tänkte att jag skulle sticka iväg och köpa en ny stav men väntade ett par dagar och då var det redan kört! Ihopväxt! Jag måste ta ur min intimpiercing innan jag kalvar och den kommer säkert växa ihop också på nolltid.
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-19 19:08:13 följande:
    Jag vill pierca bröstvårtan, eller båda, får se.
    Var har du din intimpiercing? Alltså which part liksom... 
    klitoriskappan!
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-19 19:10:25 följande:
    Mrs, du får väl ta ut den när du är på förlossningen och sätta in den direkt efter, det funkar!
    Nja jag har en ring som man måste ha värsta tången för att få ur och sätta i, jag har ingen sån tång, har försökt få ur den själv här hemma men det går verkligen inte så jag måste nog gå till nån piercingstudio och plocka ur den.
  • MrsAssault

Det kändes iofs inte alls att sätta dit den. Var störtlöjligt jag trodde det skulle göra ont men det kändes verkligen ingenting och var inte ens ömt efteråt, läkte på några dagar. Så jag kan nog sätta dit den igen även om det växer ihop

• MrsAssault

Asså är foglossning farligt på nåt sätt eller gör det bara ont? Jag tror jag kanske börjar få lite, eller när jag går mkt så får jag pissont i svanskotan och typ ljumskarna. Vill inte behöva sluta jobba för tidigt, har liksom inte råd med det, tänkte föda ombord på tåget haha

• MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-19 20:13:34 följande:
    Hmm... Kan du inte ha en alternativ ring/halvring/böjd stav ett tag bara?
    Jo det kanske jag kan iofs, tänkte inte ens på det
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-19 20:15:33 följande:
    Foglossning är inte farligt men kan göra väldigt ont, i värsta fall så att din rörelseförmåga blir begränsad. Är det så att du börjar känna av det och har som ambition att jobba hela vägen ut så skulle jag råda dig att redan nu ta kontakt med din bm och via henne få träffa en sjukgymnast som kan visa dig övingar och rätt rörelser för att minska/lindra besvären. Ev prova ut ett stödbälte.
    Aha så det går att lindra iaf, det är ju bra! Jag tänkte försöka jobba till 1a december, är beräknad 15e kanske är överambitiöst men jag ska försöka iaf
Svar på tråden Trash-tråden