Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

HäxanSurtant skrev 2011-08-30 21:44:45 följande:
    Jag hade gärna tagit baghlavahn.
    Baghlavah är så äcklig Fet. Dessutom brukar dom här människorna vi var hemma hos göra baghlavan på djurfet vilket gjorde det hela ännu mer äckligt.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 21:58:15 följande:
    Den där Afrikatråden knullar min hjärna.
    Barn dör av svält och man läser "de har själva satt sig i den situationen", "de får väl rycka upp sig och ta tag i sina problem",  "de får väl flytta".

Alltså...FOLK  
    Jag följer den men skulle bara dra på mig en massa gröna/röda meddelande om jag öppnade min käft just nu.
    Det var ju samma sak med en som skrev till mig att han var bredd att stanna kvar och slåss för sin frihet. Hellre dö än att fly och rädda sin familj. Kommer du ihåg? Får bara kortslutning av dessa uttalanden.
  • I Blackrose I

*Dricker pressad citron*

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 22:04:43 följande:
    Japp det uttalandet minns jag.
    Folk är så dumma. Helt oförmögna att sätta sig in i någon annans situation än sin egen.

Ryck upp dig! Sluta svält! Sluta bo i Soamlia, så hade du liksom sluppit detta...DOH...   
    Ja, tänk att Somalierna som svälter inte har tänkt på det själva? Obestämd
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 22:07:27 följande:
    Håller med dig. Det är lustigt egentligen man skall äta och proppas full, men man skall också vara rädd om sitt utseende och sin kropp Obestämd

Nå med människor jag känner är jag mer kolla skåpen ät vad du vill, mitt hem ditt hem typ så. Men nya människor så är det klart att jag bjuder och sånt. Men nej jag måste inte laga ihop någon mat bara för att någon tittade in och säger hej.

Däremot så erbjuder jag alltid barn något ätbart, jag har aldrig förstått de där som liksom skickar in barnens vänner på rummet medan de äter middag och sånt, min ena syrra är sån där eller kanske mer tanklös och vi andra syskon är helt tvärtom, barn skall ha mat och barn finns det alltid mat till, oavsett om du visste att de skulle komma extra barn till middagen eller ej.
    Ja, jag vet inte hur dom tänker.

Med mina närmaste vänner så är det precis som du säger men komer det hem folk så går jag automatisk och börjar lagar mat. Det sitter väl i tror jag.

Barn ger jag alltid mat till. Tycker det är en självklarhet att barn ska få mat när dom är här och vi äter.

Min batteri börjar ta slut här......
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 22:10:35 följande:
    Kräks Det lät mindre gott, har aldrig ätit med djurfett alls. Men jag älskar dock de söta slemmig och en stor kopp kaffe.
    Dom flesta baghlavah man köper i arabaffärer är gjorda på animalisk fett. Jag kommer inte ihåg vart du bodde men det enda stället som gör baghlava utan djurfett är konditoriet i Husby som jag nu har glömt bort namnet på. Man märker verkligen skillnaden.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 22:20:42 följande:
    Nä nu skall jag hoppa in i en dusch och tvätta bort dagen!
    Ja, en mycket bra  beslut. Ska också hoppa in snart. Ska bara försöka tvina  mig ett glas pressad citron till sen ska jag också duscha.
  • I Blackrose I
    Tomtefar skrev 2011-08-30 22:31:58 följande:
    Hur långt ifrån sanningen är jag då? 

Jo tack. Den gav mig all den näring jag behøvde før dagen. Tog lite bilder av vad jag åt i helgen o ska førsøka slänga upp de här i tråden.
    Men GOSH.

Läs och lär. När hon skrev att hon var distraherad av en skön man så menade hon nog inte maken så där har du problemet med din tolkning. Got it?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 22:30:02 följande:
    Ja gör det!
    Säg att jag har rätt. Hela tiden. Oavsett om jag har rätt eller fel. Om tillräckligt många köper min sanning blir den sann... 
    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m60788810.html 

Jag hatar propaganda.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 22:34:19 följande:
    Hahaha...men Rose!!!
    Vad? Oskyldig

Jag har ju rätt. {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Trash-tråden