• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-30 19:54:50 följande:
    "I'm not afraid to be your lady
    I'm not afraid to be your whore
    I'm not afraid to be your future
    I'm not afraid to be your soil
    In which you plant your seed
    Flowers, they sprout for me
    My fragrance in the breeze
    You must nurture me please
    I'm not afraid to be your baby
    I'm not afraid to be your strength
    I'm not afraid to be open wide
    I'm not afraid to be glutinous..."
    Jill Scott, såklart.
    Nu passar det bättre med Pushkin 

I loved you; even now I must confess,

Some embers of my love their fire retain;
    But do not let it cause you more distress,
    I do not want to sadden you again.
    Hopeless and tonguetied, yet I loved you dearly
    With pangs the jealous and the timid know;
    So tenderly I love you, so sincerely,
    I pray God grant another love you so.

Han skrev den i sin ungdom. Han dog sedan i en duell efter att han utmanat en fransk officer då han trodde denna hade en affär med hans fru. Tragiskt med en poet mot en militär på något vis. 

Det finns en annan historia liknande denna om matematikern Galois. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-10-30 20:05:37 följande:
    Nu passar det bättre med Pushkin 

I loved you; even now I must confess,
    Some embers of my love their fire retain;
    But do not let it cause you more distress,
    I do not want to sadden you again.
    Hopeless and tonguetied, yet I loved you dearly
    With pangs the jealous and the timid know;
    So tenderly I love you, so sincerely,
    I pray God grant another love you so.

Han skrev den i sin ungdom. Han dog sedan i en duell efter att han utmanat en fransk officer då han trodde denna hade en affär med hans fru. Tragiskt med en poet mot en militär på något vis. 

Det finns en annan historia liknande denna om matematikern Galois. 
    Åh vad vackert!
    Och en vacker historia bakom. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-30 19:59:21 följande:
    Du är ingen människa.. Du är en illusion.. en vacker sådan.. :*
    Tack Kakaa
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • lille Birger
    Kakaa skrev 2012-10-30 19:50:02 följande:
    Aha, nej då får du klara uppsatsen själv, men jag kan ge dig kakor och mjölk?
    Ååh ja Tack! Glad

Får nallen också en kaka och ett glas mjölk? Nalle Han kommer skina upp som en sol i så fall!
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-30 20:09:10 följande:
    Tack Kakaa
    Inget att tacka för.. Tycker det är synd och tacka för något man så tydligt förtjänar!
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-30 20:09:51 följande:
    Inget att tacka för.. Tycker det är synd och tacka för något man så tydligt förtjänar!
    Att jag är en illusion Drömmer?
  • Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-10-30 20:10:16 följande:
    Att jag är en illusion Drömmer?
    nej.. vacker..*pustar och frustar* detta är därför jag aldrig kmr bli lebba rakt av.. ni är krångliga och koncentrerar er på sådant som KAN vara något dåligt.. koncentrera dig på att jag sa att du var vacker ist! 

Bångstyriga brud!  
  • Kakaa
    lille Birger skrev 2012-10-30 20:09:40 följande:
    Ååh ja Tack! Glad

Får nallen också en kaka och ett glas mjölk? Nalle Han kommer skina upp som en sol i så fall!
    självklart! :D 
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-30 20:11:15 följande:
    nej.. vacker..*pustar och frustar* detta är därför jag aldrig kmr bli lebba rakt av.. ni är krångliga och koncentrerar er på sådant som KAN vara något dåligt.. koncentrera dig på att jag sa att du var vacker ist! 

Bångstyriga brud!  
    Haha du är faktiskt väldigt söt Kakaa

Lite crazy, men du är uppriktig och har humor. Det är väldigt fint. 
  • Kakaa

Det finns en plats som jag gömt i mitt hjärta, jag skulle inte vilja åka tillbaka dit, det minnet utav den platsen jag har skulle säkert förändras, antingen skulle det vara vackrare, lr så skulle det vara mindre vackert, utan jag vill att den platsen skall vara precis som jag minns den.. 

Bergen klättrade över dalen, granarna såg grönare och mer välmående ut, och skogen var lummigare. Jag kände mig så högt upp, jag har aldrig spärrat upp ögonen så stort för en natur någonsin.. För en kort sekund så kände jag mig ensam.. ensam utan att vara skräckslagen inför det.

Ni vet en sådan där plats man inte vågar skrika lr ens prata högt på.. rädd för att förstöra något.. så fint var det..

Jag saknar Bergen. :(