• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Ermenegildo
    straight arrow skrev 2012-11-15 22:03:09 följande:
    Opera är fantastiskt när man väl förstår sig på det litet grand. Hade abbonnemang på Göteborgsoperan en säsong, och har varit på Kungliga Operan en gång också. 
    Ett av svenskans mest svårstavade ord Glad "grann" däremot...

Förutom ordmärkeriet vill jag bara säga att operamusik är fantastiskt. Opera som sådant är däremot hopplöst föråldrat. Ett pinsamt melodramatiskt libretto från mitten av 1800-talet funkar inte bättre för att man förlägger handlingen till en tvåa i Rinkeby, vilket är standardlösningen.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Ermenegildo

För övrigt dansade jag i Radiobaletten i flera år. Vår största succé var Svanträsket.

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-15 22:21:31 följande:

Haha fast undrar om det inte är hon som brukar skriva om att folk kissar i deras trädgård etc. i massa olika varianter
    Det roliga är att tråden tog ett sidospår efter att någon utbrast att denne gillar att bajsa i badkaret.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-15 22:18:35 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-4-362/m67569793-3.htm...

Jag anser faktiskt att sambon visar på ett visst ansvar här. Alla som har minsta lilla hum om trädgård och växtlighet vet ju att det fordras gödning för att det gröna skall trivas, det var en god gärning. Och inget annat. 

Känslig kärring han har, om du frågar mig...... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Agridulce
    Ermenegildo skrev 2012-11-15 22:20:05 följande:
    Ett av svenskans mest svårstavade ord Glad "grann" däremot...

Förutom ordmärkeriet vill jag bara säga att operamusik är fantastiskt. Opera som sådant är däremot hopplöst föråldrat. Ett pinsamt melodramatiskt libretto från mitten av 1800-talet funkar inte bättre för att man förlägger handlingen till en tvåa i Rinkeby, vilket är standardlösningen.
    Ska du bli sådär svår och pretentiös nu igen?
    Hur länge sedan var det du var på Operan sa du? 
    Naughty by nature
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-11-15 22:38:49 följande:
    Ska du bli sådär svår och pretentiös nu igen?
    Hur länge sedan var det du var på Operan sa du? 
    Jag har varit på Københavns nya OPERA....

I somras.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-11-15 22:30:41 följande:
    Jag anser faktiskt att sambon visar på ett visst ansvar här. Alla som har minsta lilla hum om trädgård och växtlighet vet ju att det fordras gödning för att det gröna skall trivas, det var en god gärning. Och inget annat. 

Känslig kärring han har, om du frågar mig...... 
    Är kiss gödning?
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-15 22:45:22 följande:

Är kiss gödning?
    Det kan du ge dig fan på att det är, Maria. Mög också, för den delen, men jag hoppas, och tror, att hennes sambo i tråden i alle fall låter bli å skita i krukväxterna. Där tycker jag nog gränsen går....