• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-29 14:10:46 följande:
    vad gulligt!
    Gullig är jag när jag sover.. middagen skämtar man inte om, sånt tar jag på stort allvar! 
  • Aynrand
    Kakaa skrev 2012-11-29 14:11:34 följande:
    Gullig är jag när jag sover.. middagen skämtar man inte om, sånt tar jag på stort allvar! 
    Haha Du har en skön humor Kakaa!
    Skål
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Nice Girl Wrong Place

Ibland är saker fria att tolkas lite som man vill och sättas in i personliga perspektiv. Det är det som är det fina med artister som skriver sin egen musik, texten kanske inte betyder samma sak för henne som för mig ens.
    Och ibland ska inte saker överanalyseras, utan bara låtas vara.

...inte ens analyseras. Bara låta orden få en personlig mening.

• Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-29 14:12:59 följande:
    Haha Du har en skön humor Kakaa!
    Skål
    Är du full?
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-29 14:14:36 följande:
    , texten kanske inte betyder samma sak för henne som för mig ens.
    Det har du så rätt i. Jag gillar Andrew Bird's texter väldigt mycket just därför att de är så mångtydiga. Man kan läsa in lite vad som passar en för tillfället
    'earth' without 'art' is just 'eh'
  • Aynrand
    Kakaa skrev 2012-11-29 14:15:05 följande:
    Är du full?
    en väluppfostrad fransman dricker aldrig före kl 18.00
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-29 14:33:02 följande:
    en väluppfostrad fransman dricker aldrig före kl 18.00
    En väluppfostrad fransman, ja.. 

• Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-29 14:14:36 följande:
    Ibland är saker fria att tolkas lite som man vill och sättas in i personliga perspektiv. Det är det som är det fina med artister som skriver sin egen musik, texten kanske inte betyder samma sak för henne som för mig ens.
    Och ibland ska inte saker överanalyseras, utan bara låtas vara.

...inte ens analyseras. Bara låta orden få en personlig mening.

Men en självmotsägande text är ju meningslös..

Allt är fritt att tolka som man vill och applicerar man det på normal mellanmänsklig kommunikation så bryter kommunikationen ihop totalt. Språket upphör och vi flyter runt i vår lilla känslomässiga egobubbla.

Du tyckte uppenbarligen att det här var en bra text eftersom du la ut den här. Du har alltså tolkat den på något sätt och då innehållsmässigt och inte typografiskt. Hur tolkar du den?

Apropå kommunikation som bryter ihop: http://feminspire.com/why-i-never-play-hard-to-get/     
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.