• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Ermenegildo
    Driftwood skrev 2012-11-29 15:22:48 följande:
    Haha

Du som gillar det paranormala kanske gillar denna

" rel="nofollow" target="_blank">

haha, helt underbar. Och så elakt. Kunde nog blitt en hjärtinfarkt där.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Driftwood
    Ermenegildo skrev 2012-11-29 15:32:40 följande:
    haha, helt underbar. Och så elakt. Kunde nog blitt en hjärtinfarkt där.
    Ja, den var lite elek. Hoppas deltagarna fick en tröstande kram efteråt

'earth' without 'art' is just 'eh'
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-29 14:46:32 följande:
    Trust me;

Min tolkning är personlig.
    Jag har inte behov att förstå allt. Finner dina resonemang lite torra, men det är min personliga tolkning.

Jag tolkar dig som jag tycker du vill visa dig. Som en intelligent person med stort intresse för poesi och en stor och djup allmänbildning. Att därför prata om en låttext ser jag inte som någon stor grej och jag förvånas att du spelar ut integritetskortet direkt.

Det kan vara så att jag tänker fel och det här är ett ställe som Facebook där man kan lägga upp en status och sedan samla på lajks och fräcka oneliners.

Du är fri att se mig som torr eller mina resonemang som torra. Den esprit du kanske saknar och får från andra kan vara värd att fundera på vad det är. Är det att ta dig på allvar eller ett sätt att få dig att må bra?

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Ermenegildo
    Trust me skrev 2012-11-29 14:36:21 följande:

Apropå kommunikation som bryter ihop: feminspire.com/why-i-never-play-hard-to-get/     
    Intressant vinkling. Men idén med att göra sig intressant genom att vara lite svåruppnåelig är väl inte att motparten ska våldföra sig på en, utan att det ska krävas lite ansträngning? 
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-11-29 15:43:56 följande:
    Jag tolkar dig som jag tycker du vill visa dig. Som en intelligent person med stort intresse för poesi och en stor och djup allmänbildning. Att därför prata om en låttext ser jag inte som någon stor grej och jag förvånas att du spelar ut integritetskortet direkt.

Det kan vara så att jag tänker fel och det här är ett ställe som Facebook där man kan lägga upp en status och sedan samla på lajks och fräcka oneliners.

Du är fri att se mig som torr eller mina resonemang som torra. Den esprit du kanske saknar och får från andra kan vara värd att fundera på vad det är. Är det att ta dig på allvar eller ett sätt att få dig att må bra?

Denna gång var det verkligen bara så enkelt att jag tyckte om texten och därför postade den. Det betyder inte per automatik att jag vill diskutera den.

Min tolkning ÄR personlig.

Jag struntar fullständigt i att söka uppmärksamhet eller "lajks" en orsak att jag inte ens finns på facebook. Jag har noll intresse att diskutera vad jag anser personligt i offentliga rum.

Det var en text jag tyckte om. Jag delade med mig och hoppades att någon annan också kunde uppskatta den. Det var verkligen allt.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Kakaa
    Driftwood skrev 2012-11-29 15:43:32 följande:
    Ja, den var lite elek. Hoppas deltagarna fick en tröstande kram efteråt

Du skrev som "Lilla Birger" så jag tänkte skriva "Krama mig!!" men sedan så kopplade hjärnan :(
  • Kakaa

Jag vill att paranormal4 kommer ut så jag kan tjyvtanka den. :( 

Såg ettan och jag baizade på mig lite.. tvåan och trean garvade jag mest åt.. jag vill se fyran nu så jag kan ha humorfest! 

• Ermenegildo
    Agridulce skrev 2012-11-29 16:25:23 följande:
    Oj, drar lite kallt här inne.
    Det är väl bra. Det ska inte vara så jäkla gulligt jämt!! Skrattande
  • Agridulce
    Ermenegildo skrev 2012-11-29 16:43:19 följande:
    Det är väl bra. Det ska inte vara så jäkla gulligt jämt!! Skrattande
    Helt rätt. Känns jag som den gulliga fluffiga typen, lilla hjärtat?
    Naughty by nature