• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place

Min dotter är 11 om några veckor, så det är tjejer mellan typ 10-12 som invaderar mitt hem.

De är uttråkade nu men jag tror att jag är sjuk (känns så) så jag bryr mig dessvärre inte.
    Det är nyttigt att ha tråkigt

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-13 15:07:07 följande:
    Min dotter är 11 om några veckor, så det är tjejer mellan typ 10-12 som invaderar mitt hem.

De är uttråkade nu men jag tror att jag är sjuk (känns så) så jag bryr mig dessvärre inte.
    Det är nyttigt att ha tråkigt
    Du var rätt ung när du fick barn? Var det inte jobbigt att ha barn när många andra i den åldern festade runt etc? Fast å andra sidan har du ju igen det senare.

Jag tycker din dotter har en slö simulant till mamma. Upp och roa dem nu!
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-06-13 15:47:56 följande:
    Du var rätt ung när du fick barn? Var det inte jobbigt att ha barn när många andra i den åldern festade runt etc? Fast å andra sidan har du ju igen det senare.

Jag tycker din dotter har en slö simulant till mamma. Upp och roa dem nu!
    Jag jag var rätt ung, däremot var jag nog väldigt klar med festande och annat haha...
    Sedan har festande och sådant aldrig varit min grej, jag gjorde annat.

Visst är jag slö? Men de får klara sig själva. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-13 15:54:09 följande:
    Jag jag var rätt ung, däremot var jag nog väldigt klar med festande och annat haha...
    Sedan har festande och sådant aldrig varit min grej, jag gjorde annat.

Visst är jag slö? Men de får klara sig själva. 
    Hmm "annat". Läsa böcker eller?

Ja visst är du slö . Men jag håller med dig dock. Man skall inte hålla på att aktivera barnen jämt och ständigt. De måste lära sig att roa sig själva och inte bara få allt serverat vilket är dödande för fantasi och initiativförmåga. Se där lathet upphöjd till uppfostringsmetod!
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-13 13:14:37 följande:
    Mer choklad- och Justin Bieberjunta...
    Nallen gillar choklad. Glad
  • lille Birger

Spagetti och köttfärssås är en av nallens absoluta favoriträtter. Han äter den med stor aptit och är alltid kladdig om nosen och kinderna efteråt.

• HMD

Nallen påminner mig om en framstående japansk författare inom sci-fi genren. Vänta lite så ska jag ner i källaren och gräva lite. *återkommer*

Hell ain't a bad place to be