• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • HMD
    PrimitivMan skrev 2013-06-12 13:55:46 följande:
    www.puh.nu/listor/bocker/k/details/7069.html

Denna.
    check. Nedklottrad på lite papper.

Thank U.

Är ni nåt av metalheads så kan jag rekommendera denna hära:

Fargo Rock City

Lovar att någon utav er kommer säkert känna igen er Skål
    Hell ain't a bad place to be
  • Nice Girl Wrong Place

Åh vad duktiga ni är med boktips Solig
    Är det inte någon som läst en riktigt dålig bok?

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Ermenegildo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-12 22:49:07 följande:
    Åh vad duktiga ni är med boktips Solig
    Är det inte någon som läst en riktigt dålig bok?
    Massor, men varför lägga dem på minnet? När jag började läsa i lågstadiet älskade jag Tvillingdeckarna, som av alla förståsigpåare ansågs som pinsamt dåliga ungdomsböcker. Men jag älskade dem.

Herman Hesses Stäppvargen tyckte jag var helt ointressant, lika så Don Camilo av Guareschi, Rosens Namn var seeeg, Krig och Fred supertrist och don't get me started on Kafka.

Alla är hyllade som fantastiska klassiker men gav mig ingenting.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Nice Girl Wrong Place

Och; Minns inte om du nämnt den, har läst 2-3 av Coelho, "Alkemisten"(såklart)," Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät" och någon mer tror jag...
    Har "Veronika bestämmer sig för att dö" i bokhyllan som jag ska läsa också.
    Det jobbiga är att jag faktiskt inte minns vad någon av böckerna handlade om...haha..

Dags att läsa om!
    Ah just det! "Elva minuter" av honom ser jag i bokhyllan också. DEN tror jag att jag minns.
    Huvudpersonen heter Maria och handlar om en ung kvinna från någon by på landet som vill förstå kärleken och fastnar i prostitution i jakten på den förståelsen.

• Nice Girl Wrong Place

Och nu är det sommarlov vilket betyder att min lägenhet inte längre känns som min utan tas över av en massa snart tonåriga tjejer...

Underbart.

• lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-13 12:41:18 följande:
    Och nu är det sommarlov vilket betyder att min lägenhet inte längre känns som min utan tas över av en massa snart tonåriga tjejer...

Underbart.
    Nallen vill också vara med på syjunta. Nalle
  • Nice Girl Wrong Place
    lille Birger skrev 2013-06-13 12:45:37 följande:
    Nallen vill också vara med på syjunta. Nalle
    Mer choklad- och Justin Bieberjunta...
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.