• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-25 18:47:21 följande:
    Haha ja PM, det var en bra liknelse. Lite så är det nog...

Jag har inga direkta krav utöver att han ska vara perfekt för mig
    Det håller jag med om. Skål

Problemet är bara att de kvinnor som inte är perfekta för mig och som jag därmed inte är intresserad av känner sig kränkta. Anledningen är att de verkar tro att jag vill att ALLA kvinnor ska vara perfekta för mig. Mer korrekt att de uppfattar det som att jag KRÄVER att de ska vara det. Som att jag skulle vara intresserad av alla kvinnor. En hel del kvinnor har väldigt konstiga och uppblåsta föreställningar om sig själva och dålig koll på män.
    PrimitivMan skrev 2013-06-25 18:43:13 följande:
    Nä det är ju jag typ .

Kvinnor har en j-a massa krav. Vi män är betydligt enklare. Det räcker att en kvinna är kåt, glad och tacksam
    Med kåt, glad och tacksam kommer man långt.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Ermenegildo
    Trust me skrev 2013-06-25 19:09:20 följande:
    Det håller jag med om. Skål

Problemet är bara att de kvinnor som inte är perfekta för mig och som jag därmed inte är intresserad av känner sig kränkta. Anledningen är att de verkar tro att jag vill att ALLA kvinnor ska vara perfekta för mig. Mer korrekt att de uppfattar det som att jag KRÄVER att de ska vara det. Som att jag skulle vara intresserad av alla kvinnor. En hel del kvinnor har väldigt konstiga och uppblåsta föreställningar om sig själva och dålig koll på män.

Med kåt, glad och tacksam kommer man långt.
    Fast är det där könsspecifikt? Det finns väl rätt många snubbar som inte kan ta ett nej också? Som gärna vill få det till att tjejer som inte vill ligga med dem måste vara flator.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Nice Girl Wrong Place

Du har alldeles rätt Ermenegildo.
    Eller så är man "blyg", fast man bara är ointresserad.
    Eller så är man dryg.

Många män kan inte ta ett nej.

• Ermenegildo
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-25 19:22:32 följande:
    ...Säkert många kvinnor också för den delen...
    Jag skyller på curlande föräldrar Glad
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-25 19:14:21 följande:
    Jaså TM? Är kvinnor kränkta för att du inte är intresserad?
    Njae.. Det är mer att de tror att jag vill att de ska vara dörrmattor för jag vill att den kvinna jag vill ha en relation med vill vara följsam mot mig. Kanske mest så att de tillhör den kategori jag inte får prata med för min fru Skäms
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • D W
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-25 19:19:34 följande:
    Du har alldeles rätt Ermenegildo.
    Eller så är man "blyg", fast man bara är ointresserad.
    Eller så är man dryg.

Många män kan inte ta ett nej.
    Det är en fin gräns mellan dryg och blyg, shy/asshole confusion som Larry David säger.

• lille Birger
    Trust me skrev 2013-06-25 18:09:39 följande:

När jag hör kvinnor prata om hur en man ska vara så hör jag det här ungefär:
    Han ska vara stor och stark men med mig ska han bara vara mjuk och snäll. Förutom ibland då han ska vara bestämd och dominant men utan att köra över mig. Fast i sängen ska han vara en riktig man som kan ta mig med storm och ibland svepa iväg med mig så jag känner mig som världens drottning. Inte så jag blir satt på piedestal utan vi ska vara jämlika men han ska såklart se till mina kompetenser och enbart stötta mig på de områden jag behäver. Intelligent ska han vara och gärna mer intelligent än jag. Mindre intelligenta män måste kompensera och blir bara jobbiga. Lite mer intelligent men aldrig så han blir dryg och ser ner på mig. Intelligent och empatisk så han använder sin intelligens för att hjälpa mig. Empatisk måste han vara så han kan förstå mig och mina behov. Finns inget värre än egoistiska män som bara tänker på sig själva. Inte så att jag vill ha en toffel för det är viktigt att han har egna intressen och ett eget driv men det får ju inte bli hans enda intresse i livet för det måste ju vara vi och vårt liv.
    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m70294808.html