Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-26 09:20:20 följande:
Orcha - ja så är det kanske även fast jag vill påstå att det enda som är konstant är den rätta känslan. Allt annat är ett fantastiskt samspel som förutom att det alltid ska finnas, är föränderligt i sitt uttryck.
Hur menar du då? Är den "rätta känslan" något annat än samspelet eller menar du att det hör ihop med att ha känslor för varandra? Om du menar det sistnämnda så håller jag inte med. Man kan ha utmärkt sex utan känslor. Respekt och omtanke om varandra ja, men inte nödvändigtvis romantiska känslor. I ett förhållande jag hade var sexet bäst efter vi gjort slut faktiskt (och då var det ändå väldigt bra sex hela tiden och anledningen till att vi fortsatte ha det). Sen är det ju en extra dimension om man också har känslor för varandra så klart. För att citera Mae West
: "Sex med någon man älskar är det bästa som finns, men gör man inte det kan det vara rätt bra ändå"
Sen kan man ju se "rätta känslan" som del av samspelet. Vad det nu är som gör samspelet egentligen. Svårt att exakt sätta punkten på vad som gör det. Ömsesidig lyhördhet, personkemi, förstå varandra, matchande sexuell smak eller vad? I vilket fall som helst när samspelet finns där känns sexet helt naturligt. Att man inte behöver tänka utan det bara funkar av sig själv mer eller mindre. De gånger det verkligen varit så där riktigt bra samspel så har det i princip funnits där från början även om det alltid blir ännu bättre med tiden.