Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-25 09:17:10 följande:
Haha nej...det var inte vad jag menade, den önskan du beskriver är såklart hur sund som helst.
Denna önskan tar allt steget längre. Drömmen och fantasin om en kvinna som på ytan är oskulden personifierad och en slampa i sängen, slampigare än kvinnan som kanske öppet bejakar sin sexualitet.
Ah! Troligen en tolkningsfråga. Jag tror män menar det jag skriver och kvinnor tolkar det män säger som det du skriver.
När jag hör kvinnor prata om hur en man ska vara så hör jag det här ungefär:
Han ska vara stor och stark men med mig ska han bara vara mjuk och snäll. Förutom ibland då han ska vara bestämd och dominant men utan att köra över mig. Fast i sängen ska han vara en riktig man som kan ta mig med storm och ibland svepa iväg med mig så jag känner mig som världens drottning. Inte så jag blir satt på piedestal utan vi ska vara jämlika men han ska såklart se till mina kompetenser och enbart stötta mig på de områden jag behäver. Intelligent ska han vara och gärna mer intelligent än jag. Mindre intelligenta män måste kompensera och blir bara jobbiga. Lite mer intelligent men aldrig så han blir dryg och ser ner på mig. Intelligent och empatisk så han använder sin intelligens för att hjälpa mig. Empatisk måste han vara så han kan förstå mig och mina behov. Finns inget värre än egoistiska män som bara tänker på sig själva. Inte så att jag vill ha en toffel för det är viktigt att han har egna intressen och ett eget driv men det får ju inte bli hans enda intresse i livet för det måste ju vara vi och vårt liv.
Fast ni kan ju inte mena det här så som jag hör det och tolkar det, eller hur. Jag menar, ingen människa och knappt ens en gud kan ju leva upp till allt det där om man tolkar det bokstavligt.