• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Yoyna

Aynrand, det är en vacker bild du målar upp men jag tvivlar på att den blir verklighet tyvärr...

• Nice Girl Wrong Place

Driftwood!

Det finns tydligen en hel del Banksy i Brixton...denna finns typ tvärsöver från Brixton Academy.
    Min fascination grundar sig i att jag bott länge där och passerat dessa dagligen utan att notera (de har försvunnit i mängden av annan graffiti. 

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 09:40:08 följande:
    Ja det är nog sant, det är den förklaringen SD själva ger i samband med artikeln och undersökningen.
    Men det har ju bevisligen varit ett wake up call vad gäller nationalismens verkan på samhället. 
    Eller den som står för undersökningen på Synovate !!!

Wake upp call.........!   Är det därför det bara blir 4 (fyra) partier kvar i riksdagen ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:15:14 följande:

Wake upp call.........!   Är det därför det bara blir 4 (fyra) partier kvar i riksdagen ???

Missade ett "nog" där.
    Jag tror SD skulle ge samma förklaring. Ska leta rätt på artikeln, men häromdagen gick SD ut med ett förbud för alla politiker och representanter att prata om dåden i Norge i media.
    Man tycker man fått ta för mycket skit och att allt man säger feltolkas så man väljer tystnad.
    Säkerligen ser de denna nedgång som ett resultat av detta.

• Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:12:35 följande:

Driftwood!

Det finns tydligen en hel del Banksy i Brixton...denna finns typ tvärsöver från Brixton Academy.
    Min fascination grundar sig i att jag bott länge där och passerat dessa dagligen utan att notera (de har försvunnit i mängden av annan graffiti.

Vad häftigt, det döljer sig en hel del i bruset. Kul att du fick upp ögonen för Banksy {#emotions_dlg.flower}
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:15:14 följande:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sd-tystar-medlemmarna-om-norge

"Riksdagsledamoten Kent Ekeroth, som även tidigare hamnat i blåsväder på grund av uttalanden på nätet, twittrade strax efter dådet: ”Någon som vågar sig på en gissning vem som ligger bakom bomberna i Norge?” Därefter skrev han, enligt Expressen, ”Nej, jag kommer inte kalla er islamofober”."

"Efter uppmärksammade blogginlägg och tweets om terrordåden i Norge kommer nu en reaktion från Sverigedemokraternas partiledning. I ett internt brev uppmanar partisekreterare Björn Söder SD-medlemmar att inte yttra sig om händelserna i sociala medier."

Givetvis inser SD effekten.                                               

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:19:23 följande:
    www.dn.se/nyheter/politik/sd-tappar-stort-i-v...

Och här har vi fler siffror från tidigare på sommaren. 
    Skall vi nu länka till tidigare undersökningar finns ju helt andra siffror och tillgå.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Trash-tråden