• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:27:47 följande:
    Skall vi nu länka till tidigare undersökningar finns ju helt andra siffror och tillgå.....

En månad gamla siffror känns mer relevant än 9 månader gamla siffror.

Vad är det mer SD-sympatisörer egentligen?
    När det går framåt för SD och allt pekar uppåt startar man trådar, skriker heja och SD-motståndarna sitter knappast och typ förnekar siffrorna, man spekulerar i varför och tycker det suger.
    Men jag har flera gånger på FL fått erfara att när SD tappar är det knappt någon idé att posta i en SD-tråd för folk börjar genast gorma att det minsann inte är tillförlitligt, eller att det är PK-media som vrängt statistiken eller frågat "fel" folk eller att folk inte "vågar erkänna" osv.

För att sedan jubla åt samma sorts statistik, några månder senare (om SD vinner mark).

Denna barnslighet i debatten är kanske på någon nivå förståelig, men mest av allt barnslig och oseriös.

Givetvis finns andra siffror att tillgå om vi väljer att uppmärksamma hur de växte t ex innan valet. Nu valde jag siffror från Juli 2011, som känns mer relevanta.
    Tillsammans med de dagsfärska skulle jag faktiskt kalla det en trend.          
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:36:58 följande:
    En månad gamla siffror känns mer relevant än 9 månader gamla siffror.

Vad är det mer SD-sympatisörer egentligen?
    När det går framåt för SD och allt pekar uppåt startar man trådar, skriker heja och SD-motståndarna sitter knappast och typ förnekar siffrorna, man spekulerar i varför och tycker det suger.
    Men jag har flera gånger på FL fått erfara att när SD tappar är det knappt någon idé att posta i en SD-tråd för folk börjar genast gorma att det minsann inte är tillförlitligt, eller att det är PK-media som vrängt statistiken eller frågat "fel" folk eller att folk inte "vågar erkänna" osv.

För att sedan jubla åt samma sorts statistik, några månder senare (om SD vinner mark).

Denna barnslighet i debatten är kanske på någon nivå förståelig, men mest av allt barnslig och oseriös.

Givetvis finns andra siffror att tillgå om vi väljer att uppmärksamma hur de växte t ex innan valet.

Nu valde jag siffror från Juli 2011, som känns mer relevanta.

Tillsammans med de dagsfärska skulle jag faktiskt kalla det en trend.  

Okay, Maria, vi gör det på ditt sätt. Vad visar nedanstående siffror på för trend, tycker du ???
    Storlek-aug11

Storlek-jul11

http://status.st/
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:23:13 följande:
    Har dig att tacka
    Han har humor också

• Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-26 10:41:35 följande:
    Okay, Maria, vi gör det på ditt sätt. Vad visar nedanstående siffror på för trend, tycker du ???
    Storlek-aug11

Storlek-jul11

status.st/
    Nu har jag inte tid att sätta mig in i all den statistiken.

Ser också ut som att medelvärdet nådde en slags topp i jan -11 men efter det har det ju enligt den första tabellen gått neråt.
    Speciellt i sommar.  
    Och medelvärde enligt vilka mätningar? Samma som under den första tabellen? 
    Oavsett medelvärde, har de tappat de senaste månaderna. Den trenden.

• Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:51:28 följande:
    Nu har jag inte tid att sätta mig in i all den statistiken.

Ser också ut som att medelvärdet nådde en slags topp i jan -11 men efter det har det ju enligt den första tabellen gått neråt.
    Speciellt i sommar.  
    Och medelvärde enligt vilka mätningar? Samma som under den första tabellen? 
    Oavsett medelvärde, har de tappat de senaste månaderna. Den trenden.

Alltså jag klickade på länken, svarade inte utifrån tabellerna i inlägget.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 10:54:30 följande:
    Nu ska jag duscha och sådär så skriv inga irriterande inlägg är du snäll.
    Har jag någonsin gjort det ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-26 09:40:40 följande:
    Nej då

Jag fick ett mycket viktigt telefonsamtal   
    Jag förstår. Drömmer 

Blev bara misstänksam när jag dödade en annan tråd igår med min musik.
    Ett kåt utländskt elände med fina tits (Sumpbävern)
Svar på tråden Trash-tråden