Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-10-05 23:23:59 följande:

Med mascara och läppstift...... *skäms*
    Åh...
    Jag kan inte direkt använda läppstift. Jag ser verkligen ut som en hora då.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Ermenegildo skrev 2012-10-05 23:30:08 följande:
    Vilket sammanträffande, det gör jag med! En äcklig liten hora. Men rätt glad i alla fall.
    Ja jag ser inga direkta motatsförhållanden alls där.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    HonHarPlattMage skrev 2012-10-05 23:33:39 följande:

Hmm.
    Nej Birger. Inte jag. 
  • Nice Girl Wrong Place

Nej nu får det räcka med vin och FL.

Skål och godnatt. 

• Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 09:23:29 följande:
    Förr så använde damerna kol som mascara, en finmald kol.. och det vita pudret dem franska hovdamerna hade innehöll diverse droger så många blev höga när dom sminkade sig.. och i rött läppstift finns det 7 olika sorters löss som ger läppstiftet dess färg.. 

men jag använder mascara, ibland. :o 
    Det handlar väl bara om sköldlöss?

Färgen används dessutom även i viss mat (typ yogurt och juice) och textiler.
    Det var väl mer syntetiska färger ett tag men man börjar gå back to basics.
    E120 är "lusfärg" tror jag.
    Torkade, malda löss.
    Känns helt ok för min del
    Känns nästan bättre med det naturliga än den syntetiska. 
  • Nice Girl Wrong Place
    HonHarPlattMage skrev 2012-10-06 10:06:12 följande:
    Oj. Förvånad

Nu när man tänker på det är det nog så att det där med att kvinnor vill låta oskyldiga löss få sätta livet till, för att de ska kunna ha snygga läppar och imponera på, och vara tuffa inför, sina väninnor, förtäljer om en tydlig matriarkalisk norm och kvinnans hävdande av sin dominans över djur och barn.

I alla fall om man ska gå efter Amelie Björck, som menar att makthierarkierna sammanväxta med varandra så, att lössdödandet ingår i kvinnans hävdande av sin specifika dominans över djur och barn. En ”riktig” kvinna profiterar på djuren genom sminkindustrin, en ”riktig” man måste inte göra det.

Hmpf.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 10:12:42 följande:
    Nja, det beror ju på läppstiftet och tillverkarna, jag för min del kan inte bära rätt läppstift men jag är galet förtjust i godiset "Zoo" och dom innehåller precis samma löss. :) 

mmhh, torkade malda löss.. gottigott! 
    Gör det?
    Jag trodde att det endast är denna typ av löss som avger, eller har denna färgen.
    Finns ett längre namn på dem, men andra löss är ju useless eftersom det inte går att mala ner dem till annat än askgrå färg.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 10:18:15 följande:
    Jo, det skall väl finnas flera? Nu får du mig att ifrågesätta mig själv, nu måste jag ju googla och sånt så jag inte ger fel fakta, JÄLA DU! 
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kochenillsk%C3%B6ldlus

Denna lus tänker jag på.
    Man odlar till och med fram den nu. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 10:59:50 följande:
    Vad står giftemål för idag? Förr var det ju all möjlig symbolik men nu idag? Varför gifter man sig och vad betyder det för en relation? 
    Man gifter sig för att man tröttnat på män och droger.
    Man vill sitta hemma och se på djupa dokumentärer och ha ett liv som är så händelselöst som möjligt.

Vad det betyder för en relation?
    Början på slutet. 
  • Nice Girl Wrong Place

Och det mina vänner, är den absoluta sanningen.

Punkt. 

Svar på tråden Trash-tråden