-
The freakin foil packet!!!Agridulce skrev 2012-10-08 22:46:50 följande:Förstår du när den där river av folien på kondomförpackningen....
-
Ja alltså jag kan för mitt liv inte förstå poängen med allt jidder om kondom och andra preventivmetoder.Agridulce skrev 2012-10-08 22:53:33 följande:Det är skrämmande mycket folie i den boken. Galet mycket.
Boken lyckas ärligt talat få kondom att totalt tända av mig.
Moralkaka?
En sexscen med ett ripping of the foil packet, är avtändande. Speciellt när det sker om och om igen.
Och han har verkligen ALLTID en kondom i fickan.
Fast det var lite kul när han tog ut hennes tampong.
Jag har haft en inte helt olik upplevelse
-
PM
Ja visst känns det så?
Det är jättesvårt att motiveras till läsning av denna bok... -
"Kanske allt som sker har en mening. Kanske var vi aldrig meningen.
Den andra hälften av mitt liv (du) är på väg bort nu.
Långsamt, plågsamt, utdraget, sakta sakta steg för steg förflyttar vi oss allt längre ifrån varandra.
Vi var nog aldrig meningen..." -
Kvällstankar.
-
Jag är trött Aynrand.
Tror jag ska lägga mig igen. För att jag KAN.
Har varit vaken för länge.
Hur mår du? -
www.gp.se/kulturnoje/litteratur/1.1088339-femtio-nyanser-av-honom-e-l-james
En ganska (men inte helt) bra recension. -
Tycker du?
Jag finner möjligtvis det avslutande positivt, men resten tolkar jag inte positivt.
-
Jag skulle inte använda ordet fraud. Det som stör mest är att det är riktigt dålig litteratur. Språket, upprepningarna, handlingen och karaktärerna. Bara dåligt helt enkelt.
Sedan håller jag ju inte med om hela den där frigörelsegrejen...
-
"Hur bra är den då när allt kommer omkring? Dialogen är högst osannolik, intrigen förutsägbar och det kryllar av upprepningar och onödiga preciseringar. Det verkar helt enkelt som om boken inte passerat någon redaktör. Jag hade gärna sluppit fraser som: ?Min inre gudinna hoppar upp och ner som en hejarklacksledare och ropar uppmuntrande till mig? och ?mitt undermedvetna gömmer sig bakom soffan igen med händerna för ansiktet?.
"Men när jag har kommit halvvägs genom boken skriver jag i min anteckningsbok: ?Här är det inte tal om någon stor litteratur. Boken är mest intressant ur ett sociologiskt perspektiv. Hur kommer det sig att den har slagit världsrekord i försäljning? Gått om självaste Harry Potter? Det måste vara sexscenerna?.
Detta var vad min selektiva läsning snappade upp
Hon kom ju för övrigt fram till att det inte var sexscenerna. Inte av samma anledning som jag, men ändå.