Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Kakaa skrev 2012-10-06 11:22:15 följande:
    Egen erfarenhet? :o 

haha nej men, jag bara undrar för att det mer och mer börjar likna " Vi skall gifta oss bara för att.. det är så!"  
    Ja vem vet...

En del gör det kanske av kärlek, andra för att det är en söt liten symbolik. Ringarna, festen, presenterna, markeringen... 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 11:34:14 följande:
    Jag tänker inte fråga mer då det varken hör ihop med diskutionen (hur stavas det där förbannade ordet?!) lr angår mig.. 

Ja, men ringarna kan man få i form utav förlovning, och skall festen och allt behövas? Jag förstår inte varför det är så viktigt för vissa att ha just det där bröllopet..

Vad vill man få ut utav det? visst en vacker och fin dag, bra fylla, ringar och romantik, men efter då? Förväntar man sig att det skall förändras efter att man visat alla nära och kära att man hör ihop? :o Är det ens något som förändras?

Diskussionen

Nej jag tror inte man förväntar sig en stor förändring, det är ju helt individuellt, men det är väl ett slags firande av relationen, varandra.
    Handlar nog helt enkelt om romantik.
    Människor behöver någon och när man gifter sig kanske man känner lite extra att man "hör ihop".

Jag tror att det kan bli mer av en börda än något annat.
    Jag har två gånger i mitt liv varit säker på att jag träffat en man jag vill leva med resten av livet. Hade fel båda gångerna. Men det handlar ju om uppoffringar. Allt handlar om uppoffringar. Kompromisser. Sådant.

Jag börjar inse att jag är för ego helt enkelt. Har för fullt upp med mig själv och min dotter. Och har aldrig träffat en man som inte varit en belastning. 

Men för en del funkar det ju.
    Där jag får lätt klåda av tanken på villa, volvo och det förutsägbara familjelivet, blir andra lyriskt upprymda och älskar det.
    Och då är ju äktenskap helt rätt.

Personligen strävar jag efter en lycklig tillvaro med min dotter och en älskare som har sitt eget liv och som jag därför inte behöver kompromissa med när jag väljer färg på soffan eller lägger 3000 kr på skor jag...behöver.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-10-06 11:38:33 följande:
     Presenterna, definitivt  presenterna....
    Vad önskar du dig när du och Annelie slår till?
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-10-06 11:46:48 följande:
    Jaha. En del gör det av kärlek, andra för presenter.
    Haha inte giftemålet i sig. Äktenskapet. Utan själva bröllopet syftade jag på.
    De som gör det stort.

En del går ju bara och registrerar det och drar på honeymoon liksom. 
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-10-06 11:52:31 följande:
    Och en del för det inte ens på tal, och lägger hur mycket tid som helst på att ragga på andra kvinnor.
    Ja.
    Jag säger dumpa! 
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 11:53:23 följande:
    Tack för rättelsen, vissa ord lär jag mig aldrig.. 

Mjo jag är väl i samma tankebana, Min sambo blev lite bestört när jag nobbade hans frieri med förklaringen att jag inte vet riktigt vad något sånt kan betyda. :>

Vi bor ju redan ihop och vi parar oss hela tiden, behövs det verkligen ett papper och dyra ringar för att bekräfta det han egentligen vet, att han är min ögonsten? 

För för mig så är ett bröllop just det, ett papper och två ringar (som visserligen kan vara skitfina) men jag kan lika gärna kosta på mig en hejdundrande fest bara för att?

Ja.

Hehe nu måste ni kompromissa  
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 11:55:03 följande:
    Fast, vad är den egentliga betydelsen utav ett bröllop? :o 
    Festen att symbolera att man ingått äktenskap.
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-10-06 11:59:30 följande:
    Hm. Du har kanske rätt.
    Åh första gången jag hört dig säga det  Hjärta
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-10-06 12:03:31 följande:
    Ja.

Du är också oerhört klok. Det här är nog det bästa rådet jag har fått någonsin.  
    Tack.
    Jag har fått många goda råd av dig också.
    Tit for tat  
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-10-06 12:04:02 följande:
    Haha, Ja, som tur var så har jag en karl som kan diskutera med mig.. 

Mja, jag har alltid föreställt mig att om jag ändå skall slå på stort och ha hela tjocka grejen, så skall det vara simpelt, en bomullsklänning ute i skogen.. (jag är en skogsmulle)

Men han kom på något jag tyckte verkade helkul! Just för symbolikens skull..

Vi skall vandra ca 25 mil (tält och allt) mot platsen vi vill ha denna cermoni just för att "äktenskap är inte enkelt, det är någon man får kämpa i och för." och sedan på plats så skall vi byta ringar i leriga gummistövlar ocg ett snabbt byte utav en vit bomullsklänning (någon kan jag ju försöka lura) varpå han får ha sina jeans och någon skjorta, sedan har man bara en fet grillfest. :)

Men det där med gräddbakelse-outfiten och dyr kyrka och allt sånt är inget nödvändigt lr ens något som önskas. :P 
    Åh det låter lite gulligt!
    Och väl genomtänkt av honom.  
Svar på tråden Trash-tråden