Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-04-26 21:57:43 följande:
    Jag skulle hellre sett honom ställd inför rätta.
    Att avrätta någon och sedan ställa ut kroppen på typ ett köpcentra så att folk kan komma och låta sig fota med den, är lika vedervärdigt som mannen själv.
    Be the bigger person liksom. Känner jag.

Mm jag hörde också det där om namnet     
    Jo det är sant det är rätt bestialiskt. Men inte så att jag direkt fäller en tår. En rättegång och han hade fått ställas till ansvar för sina gärningar hade varit att föredra.

Meh, jag som hade hoppats att få briljera med mina kunskaper om Khadaffis namn .
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-04-26 22:10:38 följande:
    Jaa, det var duktigt PM, det där med namnet, men du har fel. Angående Kaddens frånfälle. Det var inte ett dugg bestialiskt, tvärtom, han blev skjuten, och avled av skadan. Han dog nästan som en soldat. Han borde ha plågats ihjäl. Varken mer eller mindre.
    Hade jag fått bestämma skulle jag helt klart låtit dig få bli bödel
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-04-27 15:49:24 följande:
    Haha ja!
    En guldgul gardin.

Undra vad som händer om jag träffar Aynrand för en romantisk middag insvept i en gardin?   
    Blir upphängd ?
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-04-27 20:18:08 följande:
    Mmm, läs Hunger Games, och läs den på engelska. ( Av Suzanne Collins ).

FÖR JÄVLE BRA, det säger jag bara........ 
    Läser du böcker? Jävla kultursnobb. Själv köper jag Playboy, för artiklarnas skull så klart. Eller SoF för bildernas skull.
  • PrimitivMan

Här är ett rejält sidospår: har ni också noterat att många bokantikvariat har upphört. Fanns massor förr och det var typ bara 5 år sedan. Jag som älskar att gå och leta upp böcker. De antikvariat som finns kvar verkar vara för samlare. Men jag vet inte vad det skulle vara för samhällsändringar som drabbat just antikvariat. Bokhandel förstår jag med tanke på konkurrens från Internethandel.

Lite funderingar över en öl

• PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-04-28 17:00:29 följande:
    Jo, faktiskt gör jag det, just nu är det Blackwater, av Jeremy Scahill som är på tapeten. Mycket intressant. 

Och ja, det är "The" Blackwater jag menar. 

Rekommenderas PM. Och det gäller dig också........MARIA !!! 

SoF !!!!!  Aaaaaaah.........
    Det där känns som ett lite mer seriöst boktips än "Hunger Games". Såg att den boken stod under titel "For young adults" i bokhandel (var i den eng. språkiga delen) .

Den boken är ju rätt passande med tanke på SoF referensen. Är nog en av de mer sjuka tidskrifter man kan hitta.

Fast för en del år sedan sålde de en riktigt cool T-shirt. Hade jag varit militär skulle jag köpt den direkt. Med texten:

Living by a chance.
    Loving by a choice.
    Killing by profession.

• PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-04-29 17:27:45 följande:
    Hej alla trash:are,nu är jag äntligen hemma och har sovit i min egen säng i ett par nätter. skönt!
    Har jag sagt att jag har fina gardiner i mitt rum?

Vet ni vad?
    en sak som jag gillade  London var alla dessa kvinnor i höga klackar....sexigt och kvinnlig!
    Vet du vad man kallar en snygg kvinna i England?  Turist

Fast jo det finns snygga engelskor, fast det finns färre av dem per capita.

Storbritannien är ett märkligt land. De har både utsökt god smak och på samma gång urusel.
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-04-29 20:38:44 följande:
    Ja jag var alltid övertygad om det med, de snyggaste är färgade kvinnor men vissa engelska kvinnor är stiliga och jag har sett ett antal mkt attraktiva sådana...jag börjar revidera min fördomar....
    Har sett en hel del ytterst attraktiva färgade och pakistanska kvinnor som varit oerhört vackra i London. Sen verkar det som om de engelska kvinnor som verkligen är attraktiva är väldigt attraktiva.
  • PrimitivMan

Hmm fjärrkontroll till vad undrar jag . En fjärrkontroll i rätt (eller fel hur man nu ser det) händer kan ju ge lite roliga överraskningsmoment.

• PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-05-04 23:09:18 följande:

Vad jag har förstått så är detta en av dina absoluta favoritfilmer, Maria, och det måste jag ställa mig lite frågande till varför. Handlingen är helt okay, men känns inte unik på något sätt utan som något jag sett förr, inte dålig, men heller inte så jävla annorlunda, helt okay….tom godkänd, inte mer, fast jag tycker jag borde ha blivit underrättad om att den var baserad på en sann story innan den drog igång, och inte efteråt, detta fakta  gör ju faktiskt filmen mycket mer intressant att titta på, inte sant  ???

En av de saker som gör filmen annorlunda är dte nakna våldet. Våldet är väl i sig inte annorlunda än andra filmer men det är inte på ett "ballt" sätt som det många gånger kan vara. "Ja skjut de jävlarna" som man kan känna i en del filmer. Våldet är en naturlig del i de här människornas vardag, att skjuta någon är inte värre än att pilla sig i naveln typ. Det som de flesta reagerar på är scenen där de tvingar barnet att döda ett annat barn. Det har jag inte sett i så många filmer. Kan iof vara lite effektsökeri också dock.

Men själva storyn, uppgörelsen mellan olika gäng är ju en vanlig story dock. Men storyn är upplagd på ett intressant sätt. Hur man presenterar olika individer etc.

Sen är du ju lite anal när det kommer till vapen .
Svar på tråden Trash-tråden