Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-05-11 16:53:54 följande:
    PM du är ändå på min svarta lista. Bara för att liksom.
    Då är det ju ingen mening att smöra för dig då .
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan

På tal om tyska så skrev jag ett inlägg på ett annat forum en gång i tiden där jag utsåg tyska till det bästa dirty talk språket. Vågar nog inte säga vad jag skrev om danska och franska (el om fransmän) med tanke på vissa personers härkomst här i tråden . Kan väl bara samanfatta med att danska låter mest komiskt och franskans styrka är att (iaf låter som) romantiskt small talk.

Tyska däremot är överlägsen när det gäller att få något att låta kinky. På tyska låter den mest ömma kärleksförklaring som något verkligt perverst.  Det här med disciplin och läder är helt naturligt för en tysk och något som kommer med modersmjölken. Det är lika självklart för en tysk med läder och piskor som det är för en svensk med dalahästar och midsommarstång.

Men bäst lämpar sig imperativ (att uttrycka saker som ett kommando är också ett tyskt särdrag) där är tyskan i sitt rätta element. Presens och futurum är ok att använda, men försök hålla er bort från konjunktiv och besvärliga kausus som dativ och genitiv. I annat fall är risken den att man krånglar bort sig i ordföljder, böjningsformer och krångliga bisatser så att akten är över innan man fått fram vad man vill säga.

Fast svenskan har unika kvaliteter som erotiskt språk. Se bara på hur vi beskriver orgasm. Vi använder både ankomst och avgång, "Jag kommer!", "Det går för mig!" medan i t.ex. engelskan använder man endast ankomst och i japanskan har jag för mig att man använder avgång. Det är en viktig och intressant språklig företeelse som jag anser språkforskare borde undersöka närmare istället för att lägga tid på ords böjning, ursprung och annat krafs.

Och nej jag har inte alls några fördomar

• PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-05-11 18:16:20 följande:
    Nej gummisnoddar.
    Haha jag anade att du skulle säga det .
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-05-11 18:42:29 följande:
    Jahaaa, PM, skrev du möjligen dina despotiska rader den 15/ 9 - 2009  kl 01.43  ???
    ehh, nu börjar du bli lite närgången. Hur så?

Finns en viss röd tråd i val av nick (och avatar) eller hur .
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-05-13 22:30:30 följande:
    *trallar å Birgers vägnar*: I like big butt's and I can not lie......"
    eller:
    ">

• PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-05-14 09:51:25 följande:
    Men ärligt talat Anton???? Har du inte sett någon av dem?? Har du bott under en sten? Skrikandes
    Och vem bedömer en film utefter den lilla text som står på imdb?

Den enda filmen som har Mariapotential är nog Das Leben der Andren. De övriga har det definitivt inte.
    Jag tror du skulle tycka delikatessen är askul (ja det är en svart komendi). Och för att tilltala din blodiga ådra så ingår det köttyxor i pannan tex.
    In Bruges skulle du definitivt gilla. Otroligt skön film.

PM du har ju bra smak. Hjälp mig här.
    Das Leben der Andren är en brilliant bra film. Kanske mer Maria film än Anton film dock. "In Bruges" tror jag definitivt att Anton bör gilla.

Delikatessen handlar om "återvinning" . Tror jag sett det en gång för länge sedan men minns inte vad jag tyckte om den. Men det är en skön story iaf.

Der Untergang är också riktigt bra. Trovärdigt spelad Hitler.

Top Secret har jag ingen aning om jag sett eller inte.

En god lista bra filmer anser jag. Du har ju också bra smak {#emotions_dlg.flower}
  • PrimitivMan

Kom just att tänka på en annan film som utspelar sig "från fel sida". En ytterst obehaglig film men väldigt bra. Var inte alls beredd på vad det skulle vara. Trodde det skulle vara en traditionell Hollywood rulle där en amerikan räddar världen typ. Fast den tar inte ställning för någon sida, alla är dåliga, utan bara beskriver vilket helvete ett inbördeskrig är. Den är brutal, på många sätt.

Savior: http://www.imdb.com/title/tt0120070/

• PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-05-14 11:59:17 följande:
    Jo, när befälhavaren rakar sig och hans vice går loss med träklubban manar till viss eftertanke......
    Ja den scenen är ju rätt brutal minst sagt.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-05-15 22:52:39 följande:
    Jag har sett reklamen för programmet i typ 1 vecka och har LÄNGTAT efter att få förfäras.
    Och förfärad blev jag. Herreminjävlagud. Att man inte skäms? Att INGEN av dessa människor skäms? 

Jag skäms!!! 
    De kanske gillar att skämmas .

Vad handlade det om nu då?

Fast en del av den där typen av program är lite freak-show. Gjorda för att vi skall bli förfärad. Där ingår Familjen annorlunda (heter den så; brukar slåöver alt lämna tv rummet), Lyxfällan och det där programmet där de städar mfl.
Svar på tråden Trash-tråden