• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-11-03 17:28:21 följande:
    Kyckling
    Potatis
    Ägg
    Saltgurka
    ------------------------------

Koka kycklingen (Ta helst kycklingklubba då det är godare än bröstfile). Sen måste du ta bort köttet från benen och strimla (heter det så?). Det ska vara små bitar.

Potatisen ska också kokas med salt och peppar och sen ska den mosas så att det blir som potatismos.

Ägget kokas och sen ska man riva den med rivjärn.

Saltgurkan ska hackas i små små bitar.

När allt det här är gjort så blandar du allt och tilsätter pressad citron (Riktiga citron inte sån man köper på flaska). Jag brukar ta jättemycket då jag älskar surt. Och sen majonnäs så att den blir så där härlig krämig.

Vissa tillsätter gröna ärter men jag tycker inte om ärter i mat så jag har det bara som dekoration men gillar du det så ta gröna ärter också. 

Åh  vad sugen jag blev nu?

(Är jag gravid?  Rynkar på näsan)
    Ovanligt att riva och mosa allt.

Tack. {#emotions_dlg.flower}

Ha ha, ja, du verkar väldigt matnojig. Kanske är det så?    
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:22:49 följande:
    Ja tack, jag älskar potatissallad.

Barnen hoppades nog mer att det skulle vara tårta, förstås.  
    Hehe, nej ingen tårta. Gör det om du orkar. Du kommer inte ångra dig.

Jag brukar göra jättemycket varje gång då jag inte gör det så ofta.

Brukar ta 2kilo kyckling, 2kilo potatis, 10 ägg och en sisådär 2kilo saltgurka. Ja, jag har 2,5kossor hemma.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:30:00 följande:
    Ovanligt att riva och mosa allt.

Tack. {#emotions_dlg.flower}

Ha ha, ja, du verkar väldigt matnojig. Kanske är det så?    
    Ja, det är det som tar tid. Får rivmärken på mina fingrar efteråt men det är den värt.

*Dör*
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-11-03 17:31:09 följande:
    Hehe, nej ingen tårta. Gör det om du orkar. Du kommer inte ångra dig.

Jag brukar göra jättemycket varje gång då jag inte gör det så ofta.

Brukar ta 2kilo kyckling, 2kilo potatis, 10 ägg och en sisådär 2kilo saltgurka. Ja, jag har 2,5kossor hemma.
    Oj. Det var värst.

Kapris är gott i med, istället för saltgurka. Och lök, förstås. Olivolja, vinäger samt majonnäs kör jag med ibland, ibland majonnäs och gräddfil när jag ska försöka vara lite nyttigare.

När jag var liten fick vi alltid åotatissallad med gröna äpplen i, och ananas i är inte så dumt heller.

Äsch, nu blir jag hungrig. Demon     
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-11-03 17:33:02 följande:
    Ja, det är det som tar tid. Får rivmärken på mina fingrar efteråt men det är den värt.

*Dör*
    Men har du ingen matberedare?

Jag får rysningar bara jag tänker på rivjärn. Skrikandes
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:43:57 följande:
    Men har du ingen matberedare?

Jag får rysningar bara jag tänker på rivjärn. Skrikandes
    Jag är jävlig traditionell av mig så jag gör allt för hand när det gäller mat.
  • Aynrand
    I Blackrose I skrev 2011-11-03 17:50:07 följande:
    Jag är jävlig traditionell av mig så jag gör allt för hand när det gäller mat.
    Det låter bra och det skall inte bara gälla för maten
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-04 09:36:44 följande:
    Det låter bra och det skall inte bara gälla för maten
    Nejdå, jag gör annat för hand också. Något du tänker på?
Svar på tråden Trash-tråden