Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Kakaa skrev 2012-11-22 18:07:33 följande:
    Jag är ett praktexempel på korkad. Därför jag håller mig utanför när ni diskuterar så djupa och eh ja.. sådana där diskussioner. Solig
    Haha äsch sluta, du är inte korkad
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:11:33 följande:
    Bok-smart är jag inte någonstans, men street-smart är jag tamigfan, om jag inte hade varit street-smart så hade jag nog sovit i något tält under en läskig bro. :( Faktiskt.. 

fast jag säger emot mig själv lite då jag faktiskt har bott i ett tält. :> i en längre period.. 
    Man behöver inte alltid vara boksmart. Och det ena behöver inte utesluta det andra.
    Jag tror man kan läsa sig till mycket, men det är inte förrän man hamnar i situationer där man kan implementera eller relatera till det man läst, som man på riktigt förstår det. Annars blir det ofta bara en massa ord.

Jag har aldrig bott i tält, men jag har faktiskt varit hemlös och lite hooked på droger för väldigt många år sedan (fast jag behövde aldrig sova ute). Skulle inte vilja påstå att det är då man lär sig människor, men något lär man sig.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:24:20 följande:
    same same, tre år i hemlösheten och jag sov ute. :> 

Drogerna var dock i yngre år och jag är en skötsam flicka nu, bara tatueringar som vittnar om brokigt förflutet.

man lär sig om sig själv, hur man själv fungerar, men att lära sig om andra människor vet jag inte.. Det jag lärde mig under dem åren är att myndigheternas regler är skit!  
    Det beror kanske lite på (det där med människor). 
    Jag var mest knäpp i huvudet och rabiat. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 18:33:59 följande:
    Jag satte mig i mina situationer själv och var bestämt på att ta mig ur dem själv också.. *envis som en mulåsna* 

Meeen mitt ser ut och ha ordnat sig :)  
    Allt ordnar sig alltid till slut

Mitt favorit citat;

"If I don't find a way, I'll make one" 
  • Nice Girl Wrong Place
    Kakaa skrev 2012-11-22 19:14:06 följande:
    har någon utav er upplevt något som kan  ha varit paranormalt? *väldigt förtjust i ämnet och troende skeptiker* 

Nej, jag tror typ inte på någonting förutom karma
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:23:00 följande:

Så hemskt gammal är du inte . Var det så illa att du skulle klassificera dig som missbrukare? Eller bara att du brukade lite för mycket men hade ändå koll typ.
    Missbrukare, brukare, vad är skillnaden? Jag missbrukade nog lite allt möjligt men det är inte en diskussion jag känner för att ha öppet. Destruktivitet kan ta sig många former. Men sant är det att droger aldrig varit mitt största problem.

Jag är gammal och blir bara äldre...31. (28 om Yoyna läser). 
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-22 19:28:18 följande:

Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.

Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).  
    Oh spooky! Men är det paranormala saker? Jag menar det kanske är "normala saker"?

Föraningar har jag alltid, sanndrömmar också, typ jag drömmer om saker som sedan händer. Eller jag vet saker innan jag "vet dem". Men jag är kanske för fyrkantig i mitt tänk om vad som är paranormalt. 
  • Nice Girl Wrong Place

Haha vad underbart!
    Någon som sett animerade filmen "Upp!"?

IRL Upp!

"När myndigheterna bestämde sig för att bygga en ny väg till stationen stod paret Luos hus i vägen. Men det gamla paret vägrade att flytta. Nu går motorvägen på båda sidor av deras halvrivna femvåningshus."

www.dn.se/nyheter/varlden/bilister-far-kora-runt-huset

• Nice Girl Wrong Place

Alla som inte sett "Upp!" borde det, stor som liten, det är en så vacker film.
    Gubben har ett liknande husproblem som det äldre kinesiska paret och löser det på ett annat sätt;

• Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-23 08:53:28 följande:
    Koolt, de borde öppna bensinmack med fika
    Haha!
Svar på tråden Trash-tråden