Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Stora tjejrumpor är ok Birger. De kan vara söta.
    Aynrand sa en gång att min rumpa inte är liten haha...
    Men den är inte lika stor som dina tanters rumpor. Snarare kvinnlig och "perky".

Ang hans rumpa Och, är den fast och manlig

Hur står det till med era rumpor?

• Nice Girl Wrong Place

Äsch det gäller bara att finna de underbara männen, eller den underbara mannen.
    Jag tror (vet, har lärt mig) att det finns människor man passar så bra ihop med att deras sällskap blir en skön, underbar förlängning av en själv. Att man till och med blir mer sig själv i personens sällskap, man uppfylls som människa, i hjärta och själ och allt blir bara vackert. Det blir aldrig jobbigt, eller obekvämt, eller ansträngt.
    Man blir mer sig själv än man någonsin varit och allt detta i ett helt mindblowing samspel med någon som känner exakt likadant.

Fick en fin bild av Yoyna igår

Lite så. Eller exakt så.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Orcha skrev 2013-07-04 21:24:22 följande:

Bland det finaste jag läst.
    Hatten av. Och instämmer till fullo.

Den dagen man träffar någon så rätt: Håll i. Solig
    Tack!
    Jag vet inte om det är få förunnat eller om det "drabbar" alla någon gång.
    Jag vet heller inte om jag alltid kommer att ha det, men jag kommer alltid att vara glad över att jag hade det.

Kanske. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-07-07 20:20:34 följande:
    Å vad jag lät bitter och pessimistisk sist. 

Egentligen är det jag som har hamnat i en slags kris och borde lägga skulden på mig själv. Maken är bland det mest lojala och underbara mannen som finns. Om han bara kunde förstå att han ser mycket bra ut för sin ålder och sluta vara så nojjig över sitt utseende. Han har faktiskt alltid varit sån, under alla år vi har varit gifta men att mitt tålamod nu för tiden inte räcker för att täcka hans "gnäll".

Min svärmor försöker ge oss dålig samvete genom att spela sjuk och när jag sist sa "Men dö någongång. Jag lovar att ordna en fin begravning." så tog det hus i helvete och jag har fått många arga samtal från hennes släktingar. 

Kamran är dock en annan historia. Varför är livet så orättvis? Varför blir det aldrig som man har tänkt sig? Att allt ska vara så jävla komplicerad? 
    Min svärmor försöker ge oss dålig samvete genom att spela sjuk och när jag sist sa "Men dö någongång. Jag lovar att ordna en fin begravning." så tog det hus i helvete och jag har fått många arga samtal från hennes släktingar.

Ja, det finns relationer där man känner sig hel, där man känner att man som människa växer, får allt det man önskar från en partner. En relation där ingen bråk, ingen gnäll, inga tråkigheter finns, där man fullkomligt njuter. Grejen är att äktenskapsrelationer hör oftast inte till beskrivningen ovan. I ett äktenskap får man lösa allt som dyker upp, det är inte alltid tipp topp, det är inte alltid så att man är på bra humör, att man ens tåler varandra. Många gånger hamnar man i konflikter, i meningsskillnader, i situationer där det helt enkelt inte finns en lösning som passar båda två. Det viktigaste och det som gör en relation stark är att man möts halva vägen dem få gånger det inte finns en lösning och finns det en lösning så kommer man fram till det tillsammans.

Jag kanske borde ta upp min bloggande....            
    Du har alldeles rätt

Hoppas att mitt inlägg inte verkade vara en pik gentemot dig eller dina inlägg för det var verkligen inte meningen. Inser att det lätt kunde tolkas som det nu, my bad, hade inte en tanke på det!
    Jag har levt i alltför många dåliga relationer. Jag är bara så lycklig att jag insett att inte alla behöver vara så dåliga som mina (och det är på inget sätt en jämförelse eller pik gentemot din).
    Jag tycker mig alltid kunna utläsa i dina inlägg och meddelanden att du verkligen älskar din man och han dig.
    Att älska "trots att..." är det vackraste.

Puss på dig Rose och ta hand om dig! 
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-07-08 12:05:12 följande:
    Det är ju dock frågan hur man definierar känslor i det här sammanhanget. Jag har alltid sett mig själv som att jag kan ha sex utan några känslor alls för den jag har sex med. men ju äldre jag blir ju mer har jag insett att det inte riktigt stämmer. Visst jag har haft ren sex med en del ONS utan att ha några känslor men det måste ändå finnas något. Att man tycker om henne som person, ömsesidig respekt men definitivt inte att "åh henne vill jag leva resten av mitt liv med". Det går inte att ha sex med någon man direkt ogillar. Det kanske går iof men man skall ju nå dit först och då känns det inte värt besväret. 

Personligen har jag helst "rått" sex med någon jag verkligen tycker om. Att det är mjukt och kärleksfullt i kombination med att det är "hårt" (oavsett hur man nu definierar det) gör det hela bättre. Därmed inte sagt det är nödvändigtvis gulle-gull för det. Haha uttrycket "Den man älskar, agar man" känns rätt passande .  Vill inte att min partner bara skall känna sig om ett objekt och leksak, utan en omtyckt leksak . Att "landa mjukt" är nog minst lika viktigt för min egen del som det kan vara för den man haft rough sex med. 

Mer känslor inblandade med kvinnor? Menar du att själva sexet är mer känslosamt eller att du får mer känslor för din sexpartner om hon är kvinna? 
    Ja!
    Thumbs up! 
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-07-08 16:45:56 följande:
    Det är lugnt NG. Jag tog inte det personligt, ville beskriva en annan sida av en relation.
    Glad för din skull. Verkligen. Det förtjänar du. Kyss 

Jag vore dum om jag inte älskade maken efter alla dessa år han har stått ut med mig och mitt humör även om han har sina sidor han också. Inte ens gud är perfekt så man ska inte ha förvänta sig att nån ska vara perfekt.  
    Precis.
    Att älska "trots att"  
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2013-07-08 16:56:24 följande:
    Hjärta

Precis så känner jag för min sambo . Han är en helt fantastisk människa och jag är innerligt tacksam för han ramlade in i mitt liv . Visst vi har våra stunder och dagar med .. men faktiskt är det skitbra till största delen .

Han är verkligen ( det här låter cheeeeeeeeeesy) min bästa vän OCH såååå sjukt sexig , smart , rolig ! dessutom är vi ärliga mot varandra oavsett vad det gäller . Det kan vara smärtsamt emellanåt men det är det värt i längden .

Så jag tror vi får dras med varandra resten av livet

PUSS på dig förresten Ms SEXY Hjärta
    Åh vad underbart att läsa! Gör mig varm i hjärtat
    Jag undrar om jag någonsin kommer att känna så, du vet att vara med någon for life liksom. Jag önskar mig det. Eller känna så kan man ju göra, men så gäller det att omständigheterna hänger med och det gör ju dina. Era. 
    En drös vackra tjejer har ni också Hjärta underbart!

Det är en sak som jag alltid kommer att ha lite ont i hjärtat över, att inte fått dela glädjen i att uppfostra sina barn med någon. Jag har varit ensam med min dotter i 11 år, inte ensam som i singel, men ensam vårdnadshavare och alltid ensamt ansvar. Jag vill iiiiinte låta gnällig, men jag tycker det är så vackert att se en man och en kvinna och deras lycka i sina barn. Det är ad jag önskar för min dotter. Jag skall styra henne dit med järnhand haha...

Puss på dig själv snygging!  
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2013-07-09 08:17:11 följande:

Ja tre fina tjejer .. snart 13år , 7år och 17 månader redan ! Tiden flyger förbi

Ja det där är svårt .. alltså visst har jag älskat förr men när vi träffades så kändes det så himla lätt och rätt från början . Det var liksom inget knössel eller problem eller spela några spel . Det var ärlig och passionerat och roligt sådär från första stund
    Hade jag inte upplevt det själv hade jag nog sagt att det bara var en massa trams ! hehehe !

ååå jag förstår dig verkligen ! det är jävligt tufft emellanåt ! Jag beundrar alla ensamma föräldrar Hjärta det är onekligen enklare när man är två .
    Jag är helt säker på att du gör ett fantastiskt jobb och att den där människan som är ämnad just för dig står runt hörnet och väntar

PUSS !
    Låter underbart. Och jag förstår precis. Jag var en sådana som sa just "trams" till sådant. Och några år senare så älskar jag tramset! Haha...

13, 7 och 17 månader, då har du snart en utmärkt barnvakt till den lilla  

Jag tycker inte att ensamma föräldrar är något att beundra, man gör ju bara vad alla andra gör (och på FL har jag blivit anklagad för att jag inte "planerade" bättre för mitt barn och min relation med hennes pappa haha!). Dessutom har jag ju bara en dotter så hon har ju haft det ganska lyxigt med uppmärksamhet. Mitt problem är nu liksom att jag vill uppmuntra självständighet. Hon måste hjälpa till ganska mycket hemma, men jag märker att hon på andra sätt lutar sig mot mig i väldigt mycket. För hon är så van att jag alltid är där som hennes trygghet. Sedan vet jag inte vad andra 11-åringar får göra hemma, men jag skickar lätt min dotter till affären för att handla åt mig, ansvara för städningen i sitt rum, ta sig till och från olika aktiviteter själv (eller med en kompis) osv.
    Men det kanske är normen, jag vet inte...
    Oavsett så tycker jag att alla föräldrar som gör ett bra jobb ska beundras

Det jag saknat mest är just sådana där stunder som man velat dela med någon man älskar! Första steget, första ordet, semestrar, teateruppvisningar, du vet...jag ser framför mig en man och en kvinna som skrattar tillsammans, ser på sitt barn och bara förundras över det vackra de skapat och SHIT vad töntigt det låter. Verkligheten ser såklart inte alltid ut så. Men ibland...?

Jag har iaf sluppit bråk om blöjbyten, vem som ska gå upp på natten och vem som ska fixa middagen haha! 
    Älskar att se min fina dotter växa upp och känna att hon nog faktiskt är en finare människa än vad jag är. Hon är så ödmjuk och empatisk.

Men tack för dina snälla ord. Och detsamma såklart. 

• Nice Girl Wrong Place

Svensk damfotboll tas emot så vackert i Sverige...

Jag är inget stort fotbollsfan, men det är äckligt vad folk häver ur sig. Gör mig skitsur.

Svar på tråden Trash-tråden