Trash-tråden
Jag har faktiskt tittat på Lil-Ez & co.
Frågan är om du vill ha en recension !!!
Jag har faktiskt tittat på Lil-Ez & co.
Frågan är om du vill ha en recension !!!

ÄLSKLING
Jaa, jag skall försöka ge dig en utomordentlig bra och framför allt rättvis recension av mitt åtagande. Till att börja med vill jag be om ursäkt för dröjesmålet, ett dröjesmål som du givetvis förlåter mig för eftersom du är så otroligt glad och förtjust i mig.
Nåväl, min kära Maria, jag skall, som vanligt, säga min helt ärliga mening, och det var med största vånda jag tvingade mig dra igång filmen, men, Maria, början på filmen är ju genialisk, helt klart, med hönan som ser kompisarna, eller det kanske tom är släktingar till stackarn, och hennes makalösa flykt undan bödeln som tänker slakta henne på det mest brutala sättet du kan tänka dig. En synnerligen lyckad öppning, det må jag säga….
Vad jag har förstått så är detta en av dina absoluta favoritfilmer, Maria, och det måste jag ställa mig lite frågande till varför. Handlingen är helt okay, men känns inte unik på något sätt utan som något jag sett förr, inte dålig, men heller inte så jävla annorlunda, helt okay….tom godkänd, inte mer, fast jag tycker jag borde ha blivit underrättad om att den var baserad på en sann story innan den drog igång, och inte efteråt, detta fakta gör ju faktiskt filmen mycket mer intressant att titta på, inte sant ???
Bra skådisar, inte världsklass, men bra, alltid imponerande när barn presterar bra på vita duken. Fanns väl någon enstaka vuxenskådis som var tveksam, men så är det i dom flesta filmer och inget jag sänker betyget för. Men, Maria, det är en sak Fernando har slarvat nåt kopiöst med, det är fanimej snudd på helgerån här, riktigt jävla illa när du använder dig av grovkalibriga revolvrar till att ta livet av folk och dom är 100 % rekylfria, det tappar trovärdigheten totalt, du tycker säkert jag är löjlig här, men faktum är att det är fruktansvärt störande när en bra film missar så totalt på en så pass viktig punkt. Visst, jag är lite vapenfetischist, men det saknar betydelse i detta fallet, jag vet att det är en oerhörd viktig sak att avbilda korrekt för att filmen skall framstå som övertygande. Och här håller även ickevapenfetischister med mig, det vet jag.
Nåväl, Maria, Fernando fick dock till det lite grann när han använde sig av pistoler istället för revolvrar. Tack vare mantelrörelsen på pistolen lyfte pipan iaf som en 22:a trots att det var en nia. Alltid något !!!
En liten tröst i sammanhanget är kanske att Fernando inte är ensam här, det slarvas som helvete lite överallt med detta, i tex Battle Royale (makalös skitfilm, du hade helt rätt !!! ) är tom pumphageln helt utan rekyl, för att inte tala om att ungdomarna byter vapenmodell i scenbytena. Patetiskt.
Betyget då, undrar du säkert med viss bävan, jo, jag ger kalaset hela 6 bananer av 10 möjliga, vilket inte är så dåligt för att komma från mig. Som referens får Battle Royale 1 banan av 10 möjliga, emellertid är det en fast och fin banan, eller stark då, medans Saving Private Ryan får 9 av 10 möjliga.
Sådär, min kära, hoppas du blev nåt klokare, och ha en underbar kväll. Och helg så småningom. 
Nytt världsrekord, dessutom.............!