Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-09-01 06:21:22 följande:
    Att kvalitetskolla foster det är att ifrågasätta en grupps existens. Som dom med Downs syndrom.
    Det är inte lika värde.. hur ni än vrider och vänder på det.
    det är DIN åsikt.
    eller menar du att alla andra människor  tycker så? vem är det du talar för?
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 08:22:57 följande:
    Det är ett faktum som talar för sig själv.
    vad är faktumet? att DU tycker så?
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:26:42 följande:
    Åh, du anser alltså att personer med funktionshinder inte ska skaffa barn? Vem är det nu som kör med nazimetoder?
    inkl ds alltså?
    nazisresonemange bites ts ass.
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:31:21 följande:
    Jag står för det. Är ganska tydligt om man läser alla hennes inlägg och hennes blogg.
    ja dom är fan vidirga. snacka om att vara äckligt jävla dömande och fördomsfull!
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:32:43 följande:
    Jag tycker att det är synd att diskussionen hamnar där.
    det var där ts startade diskussionen. kolla länkarna.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:29:38 följande:
    Hm. Jag för min del tycker att den här tråden börjar bli lite obehaglig, med inlägg som ditt här ovan. Det insinueras en himla massa märkligheter angående TS intentioner, allt från att hon inte ens har några barn (är ett troll) till ifrågasättande av hur tidigt hon lagar frukost till sina barn - och nu att hon är uppmärksamhetstörstande och att hennes dotters DS passar in på grund av detta. Jag tycker att det är en fullständigt värdelös debatteknik och det tar helt och hållet fokus från sakfrågan, men det kanske är meningen. TS åsikter är ingalunda chockerande, utan är absolut i ropet just nu från alla möjliga håll och kanter. Man behöver inte hålla med henne för fem öre, men att reagera med angrepp på hennes person och - i förlängningen kärleken till hennes dotter - är tamejfan patetiskt. 
    så att ts sitter och vrålar att folk håller på med rasförädling och nazistfasoner ska man bara låta passera?
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:25:44 följande:
    Jag tror att ts är väldigt glad över att ha ett barn med ds, då får hon chansen att stå i centrum. Det är nog det allra viktigaste för ts, inget annat.
    precis. bara alltför tydligt. jag har redan skrivit det också.
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 08:44:36 följande:
    Jag  har försökt förklara för ts att det är inte så lätt att leva själv med ett funktionshinder, vilket som. Men ts bara svarar att hon är lycklig för sitt barn.
    kom ihåg att förståndshandikapp också är ett funktionshinder.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:45:55 följande:
    Jag tror att det finns olika sätt att betrakta det hela på. Som förälder till ett barn med DS tror jag att man ställs inför helt andra frågeställningar än människor som inte har funktionshindrade barn. Jag tror att det här som ragatan tar upp i sitt inlägg är frågor man börjar bolla med, i någon form. För oss andra är det lättare att avfärda fosterdiagnostiken och aborterna som alla människors fria val och där sätter vi punkt. För en förälder av den här sorten är det inte lika enkelt. 

En av mina närmaste vänner har en dotter med DS och min vän arbetar med att föreläsa om just DS, om alla dessa myter som florerar, om hur vården borde anstränga sig att bemöta dessa föräldrar, om vad hon anser om den här fosterdiagnostiken - och hon får väldigt mycket uppmärksamhet för det. Det vore synnerligen förenklande att tro att hon använder sin dotter för att få uppmärksamhet. Jag ser den som att hon använder de erfarenheter som livet har givit henne, för att sprida det budskap hon anser vara viktigt. Varför kan det inte vara samma sak med TS? Man behöver inte hålla med henne, men att avfärda hela hennes karaktär känns märkligt. De flesta använder sitt eget liv och sina egna erfarenheter som grundstomme för det vi anser vara rätt.  
    kan vi åtminstone vara överrens om att det inte ok att vråla om nazism och komma med såna anklagelser i ds-diskussionen?
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 08:48:03 följande:
    Hon är ingalunda ensam om dessa åsikter, jag tycker att det finns många poänger i att vara försiktig med hur man använder dessa tekniker - just med tanke på vad slutresultatet kan bli. Det innebär inte att jag tycker att alla som tar tester på sitt foster är någon sorts Alva Myrdahl, men att diskussionen är viktig. 
    det var inte min fråga.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes