God doesn´t make mistakes
duger* inte duget...
duger* inte duget...
Alla får göra som de vill och jag är för fosterdiagnostik och fri abort och jag hoppas att det alltid kommer vara så att det är föräldrarna till fostret/barnet som beslutar vad som ska göras med ett negativt svar.
Men jag måste säga att jag blir lite lessen när du använder ordet "muppar".
Det gjorde att jag nu inte alls tycker om ditt inlägg som jag faktiskt gjorde ända tills jag kom till denna benämning på en utvecklingsstört person.
Kan meddela att fast jag är förälder till ett barn med DS så håller jag inte med TS i de hon skriver men jag använder aldrig ordet mupp för att beskriva mitt barn utan jag använder hennes namn och kan jag inte namnen på dem jag skriver om pratar om och som har DS eller någon annan utvecklingsstörning så försöker jag använda mer trevliga ord.
Men är det så allmänheten ser på mitt bar med DS? Ser ni andra i tråden mitt barn som en "mupp"?
Vad är en "mupp" för er andra här i tråden?
Bara nyfiken för det verkar som jag har en sådan i min familj i alla fall enligt de inlägg jag nu har citerat och tyvärr känner jag mig lite lessen och till och med arg så mitt inlägg här blev lite väl långt och troligen inte så lätt läst.
Men hoppas att någon förstår vad jag skrivit.
I min värd är ordet mupp ett nervärderande och ett fult ord.
Men har man inte ett barn med utvecklingsstörning eller är nära anhörig eller jobbar med personer som har utvecklingsstörning (och verkligen gillar sitt jobb) så kan de vara svårt att förstå varför jag reagerade.
Men fortsätt du använd detta ord så håller jag tummarna att ditt barn i magen kommer ut utan skavanker och i framtiden slipper bli kallad detta ord av dig och andra.