• Ayyla

Diska ett våffeljärn?!

Min sambo gick tydligen inte ens att anförtro disken idag. Vi hade gjort våfflor och killen diskar av hela (det elektriska) järnet i diskhon med rinnande vatten. Min fråga är nu: vågar man ens sätta i det i eluttaget om några dagar och se om det funkar eller kan det bli kortslutning eller något annat farligt?

• Svar på tråden Diska ett våffeljärn?!
  • knattar
    jaghopparhögt skrev 2011-09-04 23:16:35 följande:
    Då går antagligen säkringen om nu järnet inte har torkat på en vecka. Svårt att tänka mig att det finns något vatten kvar efter en vecka dock.
    Så vad är det nu för farligt som kan hända? Som dessutom är så farligt att man måste ha utbildning för att uttala sig om situationen??
  • Lindreas
    jaghopparhögt skrev 2011-09-04 23:16:35 följande:
    Då går antagligen säkringen om nu järnet inte har torkat på en vecka. Svårt att tänka mig att det finns något vatten kvar efter en vecka dock.
    Mm. Men ponera att personen ställer våffeljärnet rakt upp och ner, det är dåligt ursköljt och därmed innehåller det både matrester, diskmedelsrester och vatten. Tror du att hon skulle öppna upp och kontrollera att det är torrt innan hon kopplar in och börjar steka våfflor? Nej, det är inte förenat med dödsfara om elen är korrekt dragen, men det är så jävla dumt att ge råd till personer som inte har koll och dessutom inte kunna belägga dem. Precis lika dumt som att ge medicinska råd utan att veta vad man pratar om.
  • Lindreas
    jaghopparhögt skrev 2011-09-04 23:17:31 följande:
    Vad är det som gör termostaten till en dödsfälla av lite vatten då?
    Jag har inte sagt att det blir en dödsfälla, sluta tönta er!
  • Lindreas
    knattar skrev 2011-09-04 23:19:50 följande:
    Så vad är det nu för farligt som kan hända? Som dessutom är så farligt att man måste ha utbildning för att uttala sig om situationen??
    Vem har sagt att det är farligt? Jag har redan sagt vad jag tycker om folk som ger råd efter eget huvud, särskilt till personer som inte har koll.
  • jaghopparhögt
    Lindreas skrev 2011-09-04 23:19:56 följande:
    Mm. Men ponera att personen ställer våffeljärnet rakt upp och ner, det är dåligt ursköljt och därmed innehåller det både matrester, diskmedelsrester och vatten. Tror du att hon skulle öppna upp och kontrollera att det är torrt innan hon kopplar in och börjar steka våfflor? Nej, det är inte förenat med dödsfara om elen är korrekt dragen, men det är så jävla dumt att ge råd till personer som inte har koll och dessutom inte kunna belägga dem. Precis lika dumt som att ge medicinska råd utan att veta vad man pratar om.
    Men nu skulle hon ju vänta i några dagar? Då är det inte dåligt ursköljt.
  • Lindreas
    jaghopparhögt skrev 2011-09-04 23:21:49 följande:
    Men nu skulle hon ju vänta i några dagar? Då är det inte dåligt ursköljt.
    Är det inte? Vad har graden av ursköljning(?) med antalet dagar att göra? Eller, vi kanske menar olika saker. Jag menar att om något är dåligt ursköljt så finns det diskmedelsrester och sånt kvar.
  • knattar
    Lindreas skrev 2011-09-04 23:19:56 följande:
    Och i inlägget längre ner hävdar du att du inte sagt att det är en dödsfälla. Hur går detta ihop???

• Lindreas
    knattar skrev 2011-09-04 23:23:30 följande:
    Och i inlägget längre ner hävdar du att du inte sagt att det är en dödsfälla. Hur går detta ihop???

Oj jösses... Nu tror jag att jag slutar diskutera med dig. Såg du ens vad du markerade?
  • knattar
    Lindreas skrev 2011-09-04 23:21:21 följande:
    Vem har sagt att det är farligt? Jag har redan sagt vad jag tycker om folk som ger råd efter eget huvud, särskilt till personer som inte har koll.
    Öööh, har du inte koll på vad du själv säger??
    Det är du som hävdar att det kan bli en "dödsfara", hur ska du ha det??
  • jaghopparhögt
    Lindreas skrev 2011-09-04 23:23:06 följande:
    Är det inte? Vad har graden av ursköljning(?) med antalet dagar att göra? Eller, vi kanske menar olika saker. Jag menar att om något är dåligt ursköljt så finns det diskmedelsrester och sånt kvar.
    Men det är inte farligt, det finns inget direkt ledande som inte dunstar bort i diskmedel. Och det är så försvinnande små mängder.
Svar på tråden Diska ett våffeljärn?!