Rökning och operation
www.aftonbladet.se/nyheter/article13574845.ab
Vad säger ni, borde hon opereras ändå? Eller får hon skylla sig själv?
www.aftonbladet.se/nyheter/article13574845.ab
Vad säger ni, borde hon opereras ändå? Eller får hon skylla sig själv?
När jag skulle genomgå en gastric bypass (överviktsoperation) för 2 år sen, hade jag "vikt-tvång". Jag skulle banta ner mej 10 kilo, och det var för att levern skulle minska, och däremed minska risken med ingreppet. Jag kände mej inte kränkt utan mer peppad. Det borde den sorgliga tantan med göra, och äntligen få rätsida på sitt liv.
4 veckor innan och 8 veckor efter! dom kräver inte att hon aldrig ska röka mer...
jävla latmask, varför tror alla att man bara kan sitta på arslet och få operationer?
dom kostar pengar som kan läggas på andra människor med mer motivation!
ungefär lika knäppt som den där plastikresegrejen som gick på tv...
dom trodde väl vården i thailand var oseriös eller nåt för dom lyssnade inte på instruktioner om
viktminskning och rökning sen så satt dom där och var förbannade, grät och skulle stämma allihopa?
ta lite eget ansvar vuxna människor!
Det går säkert att betala operationen själv, privat, och få fortsätta röka.
Men nu handlar det om landstingsfinansierad vård. Det är väl inte konstigt att de vill maximera chansen för ett lyckat resultat för att hon inte i onödan ska behöva kosta en massa extra pengar i dyr vård när hon inte läker som hon ska? Helt rätt enligt mig.
Ja, hon kan ju ta och betala själv. Då får hon ju fortsätta sitt rökande. Alla vinner på det.