• MaammaL

Sluta med ersättning???

hej, min dotter blir 7 månader på fredag, idag äter hon max 3 flaskor ersättning per dag, men hon äter aldrig upp det, ibland så vill hon inte ens ha, funderar på om hon tröttnat på det.. en vanlig dag äter hon

06.00 ersättning (somnar oftast om efteråt)

äter gröt när hon vaknar

11.30 burkmat

15.00 ersättning och lite yoghurt

17.30 burkmat

20.00 välling               

Idag hoppade hon över ersättningen och åt gröt direkt istället.  

• Svar på tråden Sluta med ersättning???
  • Lantani

Min dotter på 13 månader äter fortfarande en del ersättning, hon vägrar gröt, så det blir välling 3 gånger/dygn sen om hon vill ha mer från flaskan (om hon vaknar mer än en gång på natten och vill ha mat), så får hon ersättning.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • MaammaL
    watoto skrev 2011-09-08 19:27:19 följande:
    Varför är det sjukt att amma en ettåring?  

inte sjukt bara äckligt i mina ögon.. men man gör ju som man själv vill.. tycker barnen är för stora för att ammas då.
  • MaammaL
    Lantani skrev 2011-09-08 19:38:38 följande:
    Min dotter på 13 månader äter fortfarande en del ersättning, hon vägrar gröt, så det blir välling 3 gånger/dygn sen om hon vill ha mer från flaskan (om hon vaknar mer än en gång på natten och vill ha mat), så får hon ersättning.

Okej, ja det går sådär med ersättningen här hemma nu, min dotter äter iaf 2 flaskor per dygn.. vill ju att hon ska äta typ 2 flaskor ersättning och 1 flaska välling om dan.. och det har hon lyckats hålla men ibland så vill hon hellre ha youghurt till mellis, förut åt hon ersättning.
  • sasty

Min son sluta med ersättning runt 5-6 mån och inte har han lidit av det !

• Natulcien
    MaammaL skrev 2011-09-08 19:22:18 följande:
    låter sjukt att folk faktiskt ammar när deras barn är 1 år, lite äckligt.. men det står ju ingenting om hur man gör om barnet vägrar äta ersättning.
    Öh? Skulle det vara sjukare att amma än att ge en flaska ersättning, menar du? Amning är ju mer naturligt...
  • MaammaL
    Natulcien skrev 2011-09-08 20:09:11 följande:
    Öh? Skulle det vara sjukare att amma än att ge en flaska ersättning, menar du? Amning är ju mer naturligt...

Jag tycker det är äckligt att ha ett så stort barn sugandes på ens bröst.. okej fram till 6 månader men 12 känns lite väl.
  • MaammaL
    sasty skrev 2011-09-08 20:02:55 följande:
    Min son sluta med ersättning runt 5-6 mån och inte har han lidit av det !

en kompis till mig dotter slutade vid 7 månader :)
  • JmammaL

De e väl för fanken inte äckligt att amma en 1-åring??

hade vatt skillnad om ungen varit 11 bast....

men eftersom både bröstmjölk alt ersättning ska ingå i barnets kost det första året är de inget äckligt alls...

när barnet är 3,4 år gammal, då kan jag tycka de börjar bli lite väl....

Julian 071228 & Lovis 110427
  • As mamma

Jättelöjligt att det skulle vara äckligt att amma en 1-åring, det finns ju en anledning till varför man rekommenderar amning/ersättning under det första året MINST!

• MaammaL
    JmammaL skrev 2011-09-08 20:54:10 följande:
    De e väl för fanken inte äckligt att amma en 1-åring??

hade vatt skillnad om ungen varit 11 bast....

men eftersom både bröstmjölk alt ersättning ska ingå i barnets kost det första året är de inget äckligt alls...

när barnet är 3,4 år gammal, då kan jag tycka de börjar bli lite väl....

jag skulle känna mig väääldigt obekväm och äcklad om jag skulle amma min dotter som är 7 månader..
Svar på tråden Sluta med ersättning???