• MaammaL

Sluta med ersättning???

hej, min dotter blir 7 månader på fredag, idag äter hon max 3 flaskor ersättning per dag, men hon äter aldrig upp det, ibland så vill hon inte ens ha, funderar på om hon tröttnat på det.. en vanlig dag äter hon

06.00 ersättning (somnar oftast om efteråt)

äter gröt när hon vaknar

11.30 burkmat

15.00 ersättning och lite yoghurt

17.30 burkmat

20.00 välling               

Idag hoppade hon över ersättningen och åt gröt direkt istället.  

• Svar på tråden Sluta med ersättning???
  • Bebis i februari

Ni som ammar barn över 6 mån, se det som en fördel då ni sparar in pengar!! Tänk att ni slipper köpa ngt att dricka till barnet när ni är ute och fika t.ex. En bulle och tuttmjölk!!! Eller när lilla 2åringen är törstig efter att ha sparkat boll, piffigt att slänga fram tutten istället för vattenflaska! Not!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MaammaL
    Bebis i februari skrev 2011-09-12 23:11:13 följande:
    Ni som ammar barn över 6 mån, se det som en fördel då ni sparar in pengar!! Tänk att ni slipper köpa ngt att dricka till barnet när ni är ute och fika t.ex. En bulle och tuttmjölk!!! Eller när lilla 2åringen är törstig efter att ha sparkat boll, piffigt att slänga fram tutten istället för vattenflaska! Not!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
  • MalinEddie
    MaammaL skrev 2011-09-12 23:19:56 följande:
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahaha
    Och du var den som inte var dömande?
  • MalinEddie
    Det märks att du har ammat och vet vad du pratar om. Not!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Bebis i februari

Jag ammade men slutade enligt mig i rimlig tid., dvs vid 6 mån. Men jag upprepar mig; Enligt Mig! Punkt slut

• MalinEddie
    Det är säkert därför livsmedelsverket och WHO rekommenderar delammaning längre än 6 månader..
    Det är riktigt sorgligt att se hur ersättningsmammor och långtidsammade mammor hoppar på varandra. Har ni ingen som helst förståelse för varandra? Ni blir båda dömda av många tyvärr.
  • MalinEddie
    Bebis i februari skrev 2011-09-12 23:47:55 följande:
    Jag ammade men slutade enligt mig i rimlig tid., dvs vid 6 mån. Men jag upprepar mig; Enligt Mig! Punkt slut
    Varför känner du ett behov av att klanka ner på mammor som ammar längre om du är nöjd med ditt beslut?
  • MaammaL
    MalinEddie skrev 2011-09-12 23:39:18 följande:
    Och du var den som inte var dömande?

tyckte bara det var lite kul, fick faktiskt en bild i huvudet.
  • Zofian

Vilken nivå vi hamnade på här inne. Man kan tycka olika men ändå respektera varandra. Fast mår man dåligt i sig själv är kanske självbehärskningen inte optimal.

• MaammaL
    MalinEddie skrev 2011-09-12 23:50:56 följande:
    Det är säkert därför livsmedelsverket och WHO rekommenderar delammaning längre än 6 månader..
    Det är riktigt sorgligt att se hur ersättningsmammor och långtidsammade mammor hoppar på varandra. Har ni ingen som helst förståelse för varandra? Ni blir båda dömda av många tyvärr.

du vet WHO jobbar över hela jorden jag tror inte de kan säga att det är bra att ge ersättning i afrika, livsmedelsverket följer WHO's rekomenationer så egentligen så är det inte såååååå viktigt att amma efter 6 månader det är något som förändrats med tiden.. på amningsmottagningen som jag gick på sa de att delamning efter 6 månader är ett val inte en rekomenation.
Svar på tråden Sluta med ersättning???