• Anonym (jodåsåatt)

Jag är kär i min spinninginstruktör!

Jag är kär...

....i min spinninginstruktör!

Jag har familj, hon har familj... Jag lever i ett bra förhållande och älskar min man (han tillåter mig att träffa andra av samma kön) Hur hon har det i sitt förhållande vet jag inte...

Hon är så grymt vacker! Jobbigt, vågar snart inte gå dit mer... rädd att hon märker hur jag kolla på henne!
    Jag behöver min träning och gillar hennes pass så att byta gym bara för detta känns så där...

Hjälp mig sammla ihop mig!..  Jag vill dit för att träna, jag vill dit för att se/träffa henne men tror ni att hon märker något?

• Svar på tråden Jag är kär i min spinninginstruktör!
  • Anonym (Marlene)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-11 22:14:05 följande:
    Skönt att höra om någon annan som kärat ner sig i mindre passande personer . Visst är det jobbigt? Galet när man bara längtar till nästa besök. Vet ju att det hela är vansinnigt men njuter ändå av förälskelsen och känslorna det medför.
    Jag är obotligt förälskad i min lärare. Ytterst opassande och ytterst jobbigt.
  • Anonym (Kär i kuratorn)
    Anonym (tänd på terapeut) skrev 2011-11-13 14:23:43 följande:
    Jobbigt och pirrande på samma gång. Brukar snoka på hennes bilder på FB ;). Anonym- jag tror nog hon anar att jag är det. Tänker berätta det för henne nästa timme, så jag kan gå vidare och få något ut av terapin.
    ÅÅh snälla berätta sedan hur det gick och hur hon tog det och reagerade!!!
    Anonym (Marlene) skrev 2011-11-13 18:28:07 följande:
    Jag är obotligt förälskad i min lärare. Ytterst opassande och ytterst jobbigt.
    Fast bättre med en lärare än en kurator
  • Anonym (Marlene)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-15 22:47:44 följande:
    Fast bättre med en lärare än en kurator
    Nja, båda fallen skulle väl klassa väl regelbrott ifall man tog det ett steg längre. Usch, vi sitter inte i någon rolig sits, varken du eller jag.
    Anonym (Marlene) skrev 2011-11-15 22:58:58 följande:
    Nja, båda fallen skulle väl klassa väl regelbrott ifall man tog det ett steg längre. Usch, vi sitter inte i någon rolig sits, varken du eller jag.
    Nää inte alls kul. Men trots att man vet att det aldrig kommer leda till något och att det är dömt från början så finns ändå glädjen där varje gång man får se dem. Man blir lycklig och varm i hela kroppen. Det är väl konstigt vad en förälskelse kan göra med en. Den kan få en att må superdåligt men ändå ge stunder av total lyckaKyss.
  • Anonym (Marlene)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-15 23:14:49 följande:
    Nää inte alls kul. Men trots att man vet att det aldrig kommer leda till något och att det är dömt från början så finns ändå glädjen där varje gång man får se dem. Man blir lycklig och varm i hela kroppen. Det är väl konstigt vad en förälskelse kan göra med en. Den kan få en att må superdåligt men ändå ge stunder av total lyckaKyss.
    Håller helt med det du skriver, det är en berg-och-dalbana av känslor. Jag hoppas innerst inne att det en dag kan komma att leda till någonting men förstår att det nog är för komplicerat...tyvärr. Har du gett upp tanken på att ni kan komma att inleda någonting eller är det uppenbart att intresset inte är ömsesidigt?
    Anonym (Marlene) skrev 2011-11-15 23:25:16 följande:
    Håller helt med det du skriver, det är en berg-och-dalbana av känslor. Jag hoppas innerst inne att det en dag kan komma att leda till någonting men förstår att det nog är för komplicerat...tyvärr. Har du gett upp tanken på att ni kan komma att inleda någonting eller är det uppenbart att intresset inte är ömsesidigt?
    Mycket svårt att säga. Det hela är superkomplicerat. För det första är jag gift och har två barn. Förhållandet är dock på kompisnivå och har så varit de senaste fem åren .

Min kurator har ju givetvis en proffesionell attityd men vissa beteenden kan man ju givetvis tolka som det behagar en. Jag har väl egentligen aldrig på allvar trott att det skulle leda till något eftersom hon då begår tjänstefel.

Men det är klart att vill jag så kan jag ju tolka flera saker till min fördel. Bland annat så tar hon i mig väldigt mycket. Förra gången blev det lite turbulent, vi missförstod varandra och jag blev både arg och besviken. När jag visade detta blev hon enormt upprörd och ledsen. Hon blev så känslosam att hon sa: Ååh gud jag måste sätt mig ner. Jag frågade hur det var och hon sa att det kändes som att hon höll på att svimma. Jag höll om henne, tog pulsen, fick henne att sitta ner och efter ett tag gick det över och hon mådde bättre. Hon bad mig att ge henne en chans till.

Detta kan jag ju tolka precis som det behagar mig. Men det behöver ju absolut inte betyda att hon överhuvudtaget har några som helst känslor för mig utöver det proffetionella.

Jaja det kommer väl aldrig leda till något mer, men jag tar var på det som är just nu och mer kan man ju inte göra Obestämd
  • Ridmi

Spännande att höra hur du spinner på din spinninginstruktör. Själv spinner jag igång på dig och ditt spinningpass

• Anonym (Marlene)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-15 23:44:34 följande:
    Mycket svårt att säga. Det hela är superkomplicerat. För det första är jag gift och har två barn. Förhållandet är dock på kompisnivå och har så varit de senaste fem åren .

Min kurator har ju givetvis en proffesionell attityd men vissa beteenden kan man ju givetvis tolka som det behagar en. Jag har väl egentligen aldrig på allvar trott att det skulle leda till något eftersom hon då begår tjänstefel.

Men det är klart att vill jag så kan jag ju tolka flera saker till min fördel. Bland annat så tar hon i mig väldigt mycket. Förra gången blev det lite turbulent, vi missförstod varandra och jag blev både arg och besviken. När jag visade detta blev hon enormt upprörd och ledsen. Hon blev så känslosam att hon sa: Ååh gud jag måste sätt mig ner. Jag frågade hur det var och hon sa att det kändes som att hon höll på att svimma. Jag höll om henne, tog pulsen, fick henne att sitta ner och efter ett tag gick det över och hon mådde bättre. Hon bad mig att ge henne en chans till.

Detta kan jag ju tolka precis som det behagar mig. Men det behöver ju absolut inte betyda att hon överhuvudtaget har några som helst känslor för mig utöver det proffetionella.

Jaja det kommer väl aldrig leda till något mer, men jag tar var på det som är just nu och mer kan man ju inte göra Obestämd
    Jag överanalyserar och tolkar varenda tänkbart tecken in i absurdum. Enklast vore ju att man samlade mod till sig och sa som det är och låta det bära eller brista. Man kan ju inte göra mer än bort sig och om ett ömsesidigt intresse mot förmodan skulle finnas får man lösa de etiska spörsmålen då. Men tyvärr är jag på tok för blyg Rynkar på näsan.
    Anonym (Marlene) skrev 2011-11-15 23:53:13 följande:
    Jag överanalyserar och tolkar varenda tänkbart tecken in i absurdum. Enklast vore ju att man samlade mod till sig och sa som det är och låta det bära eller brista. Man kan ju inte göra mer än bort sig och om ett ömsesidigt intresse mot förmodan skulle finnas får man lösa de etiska spörsmålen då. Men tyvärr är jag på tok för blyg Rynkar på näsan.
    Samma här Skäms
  • Anonym (Marlene)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-15 23:55:34 följande:
    Samma här Skäms
    Man önskar att man hade lite av "tänd på terapeutens" mod. Vi får helt enkelt (tills dess vi samlat lika mycket mod) hålla tummarna för denne Glad.
  • Anonym (liknande)

Spännande läsning, lite bitterljuv känsla får man..
    .
    Jag har skrivit tidigare i tråden, jag tror jag är lite småförälskad i min hundinstruktör. Har fram tills nyligen varit säker på att jag bara kunde bli kär i män, men coolt att vara förälskad i en kvinna

Helt klart gillar hon mig, iaf som människa (kompis?) för hon bjöd hem mig på fika/middag. Vi har mycket gemensamt , mycket att prata om, och vi kramades (vänskapligt?) när vi skiljdes
    Hur sjutton ska en fegis som jag ta reda på om hon bara är mot mig som mot alla sina andra tjejkompisar, eller om hon faktiskt är intresserad av mig som jag är av henne?!
    Dessutom, hur sjutton vet JAG att jag inte bara känner en stark vänskap för henne, har ju aldrig varit i samma sits förut och varit intim med en kvinna.Tänk om jag känner som jag gör bara för att jag ser upp till henne och beundrar henne. Jag skulle vilja krypa nära henne under en filt i soffan, dela en flaska vin kyssas och smekas och se vart det leder.

Är närmare fyrtio år men känner mig just nu mer som en äkta fjortis....

• Anonym (jodåsåatt)

Spännande vändning tråden tog! Kul att höra att det finns fler som förälskar sig i mer eller mindre passande personer! Jag önskar att jag haft modet att tala om för henne hur jag känner... Men samtidigt, vill jag att hon ska veta?! Kanske bäst att bara låta det vara som det är! Absolut hade jag kunnat gå hela vägen med denna kvinna! Jag är ju tänd på henne... Men åh om man bara kunde läsa tankar!!! Hehe

• Anonym (Jajamen)

Jag tycker också min spinninginstruktör är ur snygg. Det är en kvinna, som mig. Jag kan inte låta bli att titta på henne, och det känns som om jag stirrar. Men jag försöker hålla bort blicken och kolla i spegeln. Men det är ju inte lätt, när man har en snygging framför sig. Hon har familj, ska tilläggas.....

• Anonym (tänd på terapeut)
    Anonym (Kär i kuratorn) skrev 2011-11-15 23:44:34 följande:

På vilket sätt blev det turbulent? På vilket sätt missförstod ni varandra? Det verkar ju som om du är lika mycket kurator som hon i den här situationen :). Jag tolkar det som att hon har känslor för dig som hon inte vet hur hon ska hantera.
  • Anonym (jodåsåatt)
    Ridmi skrev 2011-11-15 23:53:10 följande:
    Spännande att höra hur du spinner på din spinninginstruktör. Själv spinner jag igång på dig och ditt spinningpass
    Oj... Skäms haha
  • Anonym (jodåsåatt)
    Anonym (liknande) skrev 2011-11-16 07:49:38 följande:
    Spännande läsning, lite bitterljuv känsla får man..
    .
    Jag har skrivit tidigare i tråden, jag tror jag är lite småförälskad i min hundinstruktör. Har fram tills nyligen varit säker på att jag bara kunde bli kär i män, men coolt att vara förälskad i en kvinna

Helt klart gillar hon mig, iaf som människa (kompis?) för hon bjöd hem mig på fika/middag. Vi har mycket gemensamt , mycket att prata om, och vi kramades (vänskapligt?) när vi skiljdes
    Hur sjutton ska en fegis som jag ta reda på om hon bara är mot mig som mot alla sina andra tjejkompisar, eller om hon faktiskt är intresserad av mig som jag är av henne?!
    Dessutom, hur sjutton vet JAG att jag inte bara känner en stark vänskap för henne, har ju aldrig varit i samma sits förut och varit intim med en kvinna.Tänk om jag känner som jag gör bara för att jag ser upp till henne och beundrar henne. Jag skulle vilja krypa nära henne under en filt i soffan, dela en flaska vin kyssas och smekas och se vart det leder.

Är närmare fyrtio år men känner mig just nu mer som en äkta fjortis....
    Gammal tråd... Men försöker iaf... Hur har det gått för dig? Hamnat under en filt i soffan med henne ännu?
Svar på tråden Jag är kär i min spinninginstruktör!