• Anonym

Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...

Jag och min jobbarkompis fick barn samtidigt o vi står varandra ganska så nära. Men nu känns det bara så olustigt för oss båda.

Hon fick nog världens sötaste lilla unge o det kan jag säga med handen på hjärtat. Han är halvasiat, har stooora mörka ögon, långa mörka ögonfransar o ett leende som får vem som helst att smälta. Min son är såklart världens finaste för mej, men om jag ser bortom det så är han ju en mer medelmåttig bebis. Bleka färger, inget hår alls på huvudet (kompisens har massor), o en bullig liten panna.

Jag vet att han inte är världens sötaste för andra. Men det blir så tydligt ibland o det gör oss båda illa till mods. Igår var vi o hälsa på på jobbet o alla satt o gulla med kompisens barn, åade o ojade, tog en massa bilder o ville hålla. Sen såg dom min son o då var det mer som "är du också här" o så gullade dom med honom bara för att.

Både jag o kompisen märkte det o vi gick därifrån gansa fort. Vi pratade om det o det är ju liksom inte hennes fel o det är inte hennes son fel, det är ju omgivningen som gör fel tycker vi. Det känns bara så tråkigt att min son ska vara femte hjulet när vi är tillsammans. Min kompis gör såklart ingen skillnad på barnen, hon gullar ju lika mycket med min son o är helt galen i honom. Men just när vi är ute med barnen så får ju den ena mycket mer uppmärksamhet än den andra...

Hur hanterar man det här?

• Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...
  • Anonym (söta barnet)

Var glad över att ditt barn inte är lika gulligt skulle jag vilja säga. Jag är mamma till ett barn som tydligen anses vara extra söt och det gör mig ibland förtvivlad. Jag vill inte att människor ska vända sig om efter henne och stirra. Jag vill inte att hon ska uppmärksammas för sitt utseende. Jag vill att hon ska bli sedd som den underbara personen som hon faktiskt är för hon är inte sitt utseende.

• mammaNena

tror inte det finns något "rätt" sätt. Ni är ju båda medvetna om det och HON gör ingen skillnad på dom. Tycker det är väldigt bra att ni pratat om det.

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Anonym

Försök koppla av och lev inte bara i nuet.

När min äldsta var nyfödd var situationen omvänd för mig. Min bebispojke var världens sötaste, väninnans lika gamla dotter var inte alls lika söt som spädbarn. Omgivningen gullade och daltade med min son, ingen såg hennes bebis. Skitjobbigt!

Idag är det hennes dotter som får all uppmärksamhet. Hon är söt som jag vet inte vad med långt blont hår och klarblå ögon. Min son är fin han med men ser mest ut som folkGlad.

• Anonym (Loloo)

Söta barn får mer uppmärksamhet. Så är det bara. Jag har ett väldigt vackert barn. och har faktiskt stört mig på att folk jämt ska kommentera hur söööt hon är och hur vackra ögon hon har och att hon är ett väldigt vackert barn osv osv. HALLÅ hon är snabb,snäll,smart och underbar också faktiskt.

• Anonym (Tvärtemot)

Men det ligger väl i betraktarens ögon???

Min bebis är blek, blond, stora blå ögon.
    Min kompis bebis är halvasiat, ljusbrun med bruna ögon.
    Ärligt talat tycker endel att hennes bebis är sååå söt, men inte jag.. Jag tycker att hennes bebis ser ut som "vilken som helst"
    Jag tycker att min blekfis är mycket sötare, med sitt vackra tandlösa leende

Men ts, mitt råd är ändå att tyvärr är livet så bland.. att man måste skita i vad andra tycker.

• Anonym (Loloo)
    Anonym (Tvärtemot) skrev 2011-09-07 10:18:42 följande:

Men det ligger väl i betraktarens ögon???

Min bebis är blek, blond, stora blå ögon.
    Min kompis bebis är halvasiat, ljusbrun med bruna ögon.
    Ärligt talat tycker endel att hennes bebis är sååå söt, men inte jag.. Jag tycker att hennes bebis ser ut som "vilken som helst"
    Jag tycker att min blekfis är mycket sötare, med sitt vackra tandlösa leende

Men ts, mitt råd är ändå att tyvärr är livet så bland.. att man måste skita i vad andra tycker.

Klart du tycker din unge är sötare. det är ju din unge liksom. Men hennes barn är nog sötare estetiskt iallafall. Även fast DU inte tycker det.
  • Anonym

Äh, skit i det! Livet är inte rättivst.
    Oftast så blir söta småbarn fula som vuxna;) och fula ungar blir svanar. Det stämmer ganska ofta. Brorsan var liten och näpen med blonda lockar, själv var jag rakhårig mager med tandställning till öronen. Nu är jag lång och välbyggd medan han är råttfärgad och lite överviktig. VI ÄLSKAR VARANDRA ÄNDÅ, MEN ROLLERNA SKIFTAR.

• Anonym (..)
    Anonym skrev 2011-09-07 10:28:06 följande:
    Oftast så blir söta småbarn fula som vuxna;) och fula ungar blir svanar. Det stämmer ganska ofta. Brorsan var liten och näpen med blonda lockar, själv var jag rakhårig mager med tandställning till öronen. Nu är jag lång och välbyggd medan han är råttfärgad och lite överviktig. VI ÄLSKAR VARANDRA ÄNDÅ, MEN ROLLERNA SKIFTAR.
    oj, typiskt, då kommer mina barn växa upp å bli fula då dom, båda 2 är nåt utöver de vanliga... (inte bara jag som tycker de, är jag i ett köpcentrum så är de folk i varje butik vi går in i som kommenterar hur söta dom är) 
  • Anonym (Tvärtemot)
    Anonym (Loloo) skrev 2011-09-07 10:22:06 följande:
    Klart du tycker din unge är sötare. det är ju din unge liksom. Men hennes barn är nog sötare estetiskt iallafall. Även fast DU inte tycker det.
    Det är väl inte självklart att jag tycker att min bebvis är finare, yts tycker ju inte så om sin, eller hur?

Det ligger visst i betraktarens ögon, många gillar hennes bebis utseende, men faktist många gillar hur min bebis ser ut med.

Jag tycker att en av mina kompisars bebis är väldigt.. inte fin alls.. MEN de flesta av våra vänner tycker att hon är såå fin.

ALLA tycker olika.
    Så det finns inget som heter "rent estetiskt" Jag gillar en sak, andra gillar en annan sak - enkelt! 
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-09-07 10:28:06 följande:
    ha ha vilket skitsnack. känner MÅNGA vackra människor som var sjukt vackra även som bebisar/barn. Så det så=). Dock var min sambo mindre söt som bebis. Jo söt var han på sitt sätt. Men han var ingen man skulle kalla ett vackert barn. Han hade så tjocka kinder att munnen blev alldeles ihop tryckt i mitten! Samt en låång panna och små grisögon!! ha ha. Men se på honom nu! Grrrauu vilken snygging
Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...