Inlägg från: Jarnis |Visa alla inlägg
  • Jarnis

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Halloj,

Jag har precis hittat hit och det här verkar vara ett perfekt ställe för mig! Jag har en Bugaboo Cameleon med sand bas och rosa och blå fleece. Har precis läst här att man kan köpa ny basfärg också, Jättekul men nu blir det ju så mycket mer man vill köpa!

Jag har en liten presentation i mitt krypin om ni vill läsa.

• Jarnis

Trevlig kväll på er!

Jag har precis servat min BB och OJ vad krångligt det var att få bort hårstrån som fastnat i framhjulen. Någon som har ett bra tips hur man skall göra det på ett smidigt sätt??

Magoo: Har jag fel eller brukar du hålla till på AFF också? Jag har precis också hittat hit.

• Jarnis

82an: Jag har sand bas och var också lite inne på att det skulle bli för gulligt med rosa fleece till men jag köpte det ändå och eftersom färgen inte är babyrosa utan mer skrikig så tycker jag det blir bra. Jag har bild på det i mitt galleri om du vill se.

• Jarnis

Snova: Längst ner på sittdelen är det ju ett annat svart tyg som är mer avtorkningsbart och det borde inte vara så svårt att hålla rent. Det är väl om barnets ben inte räcker ända dit då. Man borde ju kunna tvätta av bara den nedre delen med en trasa så att man slipper ta av hela sittdelen.

• Jarnis

isamamma: Jag har samma problem som du att bestämma mig för färg. Jag har redan en duo i denim som jag är jättenöjd med men tänkte beställa en till som jag kan ha som kombinerad sköt- och jobbväska. Tänkte då att svart var bra men tvekar på den för att den är lite tråkig och ser ut bara som en "vanlig" väska vilken som helst. Vilka problem man har!

• Jarnis

Magoo:

Jag har sand åkpåse till min sand bas och har kommit på att man kan trä sittdelsfleecen över åkpåsen och på så sätt få färg på ryggstödet. Jag tog samma färg på påsen som basen eftersom jag inte klarar av att inte byta fleece på hela vinten, jag vill variera mig.

• Jarnis

missmary2:
    Vi bytte inte till sittdelen förrän lillan var drygt 7 månader. Jag tyckte det var så praktiskt eftersom hon alltid sov middag i vagnen inne, plus att den är snyggare som liggvagn.
    När hon ville sitta upp hade jag en kudde bakom henne och pallade upp med filt runt om, det gick bra. Det finns ju krokar för att fästa en lös sele så att man är säker.

• Jarnis

Magoo:

När jag har sittdelen framåtvänd och min minsta sitter i (9kg) så ligger inte ramen emot hjulen, men när stora tjejen sitter i (14,5 kg) så ligger ramen lite mot. Det är säkert minimalt med belastning som kommer på hjulen, det gör nog varken till eller från skulle jag gissa.

• Jarnis

Snart tre: Jättebra skrivet! Det vore väldigt konstigt om det missuppfattades.

På Bgaboos hemsida står ju att man skall vända sig dit man köpte vagnen om man vill ha nya hjul och jag har mailat till dem och frågat vad det är som gäller för mig som har köpt vagnen i Holland men bor här i Sverige. Det skall bli spännande att se vad de svarar. Hoppas att de skickar nya hjul, det är ju aldrig fel med ett extra par!

• Jarnis

Jag lovar meddela vad jag får för svar från Bugaboo.

regret: Jag köpte min i en butik som heter Hartkamp for kids. Jättetrevlig personal och bra service, kan verkligen rekommenderas. De har även internetförsäljning på www.hartkampforkids.nl

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III