• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • snysop

Snova,
    Sorry, har haft fullt upp i julstöket... Men nuuuu är infon upplagd igen! Har tagit bort och ändrat lite... det är himla svårt att hålla all info up-to-date + att man vill ha med så mkt mer info, t.ex skillnaderna mellan de 3 modellerna, men då blir ts-inlägget så attans långt. När får vi våran egna lilla grupp under Föräldrar?!

• Helena75

Blue Vapor: Guuuud så spännande Att förbereda inför första barnet. Det är ju spännande inför andra oxå fast inte på samma sätt. Sen så har vi redan allt. Förutom en del kläder som jag ska köpa nu efter jul. Typ ngn overall och lite sängkläder

• Helena75

Snysop: Growinlife i Linköping har oxå Bugaboo och Baby Komfort i Kalmar Kanske ska dessa läggas till på listan

• 82an

Nu har jag bokat en cameleon med grå bas och rosa fleece. men jag får ändra mig med fleecen till samma dag jag hämtar ut den. Hjälp! har börjat vela mellan rosa och grön igen

Killen på barnbutiken berättade att de hadde alla fleece färger på lagret alltid men att den rosa hadde tagit slut. Dom sålde nästan inga rosa förut så de hadde inte tagit hem så många men nu helt plötsligt har flera köpt den och den har blivit poppis

Jag vet inte vilken jag ska ta grön eller rosa rosa eller grön hjälp vad tycker ni?

• Milja

82an

Rosa tycker jag!
    Fast den gröna är visserligen riktigt läcker den med, men nej. Jag skulle tagit den rosa, helt klart

• soffan1

82an: Ingen idè att fråga mig, jag är ju partisk hehe. Fast grönt är också snyggt...

• 82an

Ja det lutar nog åt rosa det hadde jag tagit om jag var tvungen att välja fleece idag Som tur är så kan jag juh alltid köpa en grön om jag skulle ångra mig funderade ett tag på at köpa båda men det blir så mycket penngar och jag har juh redan en orange Nej fy nu får jag bestämma mig det blir rosa punkt slut! (sitter och resonerar för mig själv )

Måste rätta mig själv. Skrev tidigare att Miffy på holändska heter mintje och det gör hon inte ser nu att det är nijntje

• Blue Vapor

Helena75 - jag är nog rätt skräckslagen...... Shoppar för att skingra tankarna Men det är såklart superhäftigt i samma andetag.... Man fattar ju att det inte är någon idé att försöka greppa vad som kommer hända sen, det är alldeles för stort för att förstå detta innan den pluppat ut. Så man boar väl efter bästa förmåga, antar jag

82an - vet du hur de gör med garantin där? Börjar den ticka efter man plockat ut vagnen eller? Dum fråga kanske... Hur nära inpå ska du ta hem den? Eller ni kanske redan har bebisen? Minns inte riktigt..

• 82an

Blue Vapor: har redan både bebis och bugaboo fast en frog . jag tror att garantin är från att du hämtar vagnen (låter mest logist i mina öron) Hittar tyvärr inga papper på frogen

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III