Inlägg från: snysop |Visa alla inlägg
  • snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

BV, ut med dig och vagnen!!!

Tycker att kramsnö-vallar är jobbiga, men inte pudersnö eller vanlig snö. Lite hoppigt kan det bli när slask frusit till is också, men det är väl sånt som bara vi i tropikerna (götet) drabbas av......

• snysop

Men Tummy! 700 kronor ÄR bara!! Men seriöst, det var billigt.................... vad kostar frakten? *Räknar på fingrarna* 2 fleece och halvkass/halvbra kamera............

• snysop

Fast, seriöst igen då... Att byta färg på vagnen gör mycket! Det känns som en helt ny vagn. Jag gick från tråk-sand till skrik-orange och det var nästan som en extreme makeover för själen. Nu blev jag om möjligt gladare av att se vagnen än innan!!

Så, ni som köper grå/svart - tänk till igen, för snart blir ni också färgtokiga och kanske t.o.m ångrar er... Ångrar t.ex att jag inte valde blå bas istället för grå.

• snysop

jompa,
    Grusstigar är inga problem. Vi har gått på små stigar i skogen och grusvägar och det har gått bra, lite hoppigt, men inte alls trögt. Har gått vid ett vägarbete där de har haft makadam och inte heller det har varit något bekymmer, kanske inte optimalt men helt ok.

Om det blir hoppigt eller om framhjulen niger (på Cam med fjädring) så är det bara att höja fjädringen några hack så den blir hårdare.

• snysop

Marvelina!!! *Pekar på snart tres inlägg* über! Där ser du!

• snysop

JagoTösen,
    jag har mailat dem, klistrar in deras svar här...

• snysop

BB fungerar kanske inte optimalt i snö, men jag tror inte att NÅGON vagn gör det. BB kanske får hjulen fastfrusna, men de tyngre vagnarna kan vara för tunga för vallar eller för att trycka fram genom snön. En optimal snövagn är isf BB på skidor (som vi sett i någon av de tidiga trådarna).

• snysop

snart tre,
    du är den första som jag "hört" säga det, men jag skyllde på dialekt-snubben istället.... Faktum är att jag "tyvärr" blivit smittad.... det slinker allt ur ett über från mig titt som tätt....

• snysop

hahahaha

Trist... måste gå nu... lillan e gnällig och vill inte sova så nu får jag "ta över"...

Gonatt alla!!

• snysop

Intressant att det är så olika för hur man tycker den fungerar i snön. Jobbigt för de ev. köparna... Men kort o gott, vet man med sig att man skall promenera _mycket_ i oplogad/djup snö så får man nog kolla efter annan vagn. Eller?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III