• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Moa30 - det kan jag också skriva under på. Min man blev också såld när vi var i affären och testade den. Han stod och tog isär alla prylar och trixade med knappar och hjul och allt sånt. Och kände på vikten och styrförmågan. Den är ju sådär lite lagom hitech och cool och teknisk för att vara tilldragande för många killar.

Sen fattade han även vad allt handlade om när han fick kånka upp min gamla Briopråm i vår lägenhet för att jag skulle ta bilder på den för försäljning. Då blev han rätt glad när han insåg att framtiden skulle bli mycket ljusare och lättare.

• Tummy

82:an, det tycker jag att du ska. Och så tycker jag att du ska ta ett grått parasoll och sen längta efter efter ett rött i stället och då kanske det händer ett underverk...

• Tummy

Jag har skaffat bärdon till riktigt hemska snödagar. Så att man inte blir attackerad av elaka, galna tanter som skriker typ "barnatorterare" över hela Södermalm. Såna tankar kan skrämma mig.

Och det där med färger... Jag tyckte nog ändå att jag var lite smart som beställde två fleecar på en gång så att de "bara" kostade 700:- styck från Pingpong *dunkar mig själv i ryggen*.

"Bara"... "Bara"? Man är ju inte klok.

• Tummy

Snysop, fleecebeställningen gjorde jag ihop med vagnsbeställningen, så då bidde det ingen frakt *dunkar i ryggen en gång till*.

Men jag vet inte vad Pingpong tar för frakten om man vill beställa utan vagn, så att säga. Maila och fråga.

• Tummy

Moa 30 - man kan ta bilder på felet och skicka till den utländska affären eller sajten där man köpt vagnen.

• Tummy

Oj, ja det är ju tråkigt, Stargirl. Jag hoppas att Pingpong inte funkar så, för de är ju faktiskt jättebilliga. Men det står på deras sida att man kan reklamera dit och själva procedurerna för hur man gör det och allt. Och de har ju varit så tillmötesgående hittills.

Men det är väl bara att hoppas på det bästa och på att vagnen inte får så många fel. Och så är man ju rätt händig själv också...

• Tummy

Fru Indosaurie, BB:n står inte med på hemsidan. Maila till dem i stället, så löser det sig. Du kan fråga om kostnad etc. per mail så får du en prislista.

Min erfarenhet är att inte maila till den svenska kontakten, för där kan det dröja med svar, utan till den vanliga info-adressen. Det finns en herre vid namn Ronald där som är väldigt trevlig och serviceinriktad.

• Tummy

Ja, jag har mailat till infokontakten. Där kostar en Cam med åkpåse (ingår i priset) ca 850 EURO.

• Tummy

Ojoj, vad jag ser fram emot amningen... Man går som i ett töcken och minns ingenting, men det coola är att man på nåt vis inte ens bryr sig. I alla fall blev jag sån förra gången. Jag som är världens perfektionist och organisationsmonster blev bara..."tjahapp" när det gällde det mesta. Ganska skönt egentligen. För att nu tala om Bugaboo...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III