Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Jarnis - jag försökte också.... det gick inte så bra här heller
Jarnis - jag försökte också.... det gick inte så bra här heller
Härligt jompa!!
Jag ligger i hårdträning här vad gäller uppfällande! Ihop är ju en barnlek - tycker JAG, men just uppfällandet ska slipas på.. så jag hittar ett sätt som passar mig bra! Gillar inte att lägga ner handtag och hela rasket på marken, så jag filar på "pappa-sättet" och försöker fatta hur Snysops "bil-sätt" funkar IRL eftersom jag inte har nån bil att öva på här inne
När ni andra fäller ihop vagnen, ser ni till att småhjulsaxeln hakar fast i den större då? Med de där klämmorna? Det gör man va?
*går dock GENAST och testar .... så slipper jag fundera ut mat till lunch
*
Jag vill köpa en Lodger wrapper......... den där "minibus"-butiken aka "hyrbarnvagn", har billigt.. men jag vet inte om jag vågar beställa därifrån. Måste fundera på saken tror jag. Ska nog gå och träna på vagnen nu.
jompa!!
Jag hade SKITSVÅRT MED FÄSTENA!!
Gör så här
Ta bara fästet, klicka fast det på ramen där det ska sitta sen
Vrid med händerna så att det kommer i rätt läge, dvs så att hålen för suflettpinnarna pekar helt bakåt huvudänden
Man måste ta i ordentligt!
Sen tar du bara loss fästena igen och så trär du i pinnarna med sufletten på
Knäpp tillbaka fästena på ramen
Klart
Jag fick t o m skavsår
HAHA, det gjorde jag med Sen då man fått dit sufletten så tror man inte det är sant, så lätt går det att flytta de där kugghjulen, för by hand är det ju nästan helt omöjligt!
Marvelina - men VA F*N???!
Angående lås - jag köpte på inrådan tidigare i tråden, TVÅ stycket safeman-lås, och då kommer man så långt man kan känner jag det som! Supersmidigt att ha med sig, jättelätt att använda, och svårt för tjyven att sno nåt! Man drar åt så tajt man behöver, sen sitter det som gjutet. Då kan man ha ett mellan chassi och liggdel och sen ha ett och låsa fast alltihopat med det andra! Jag tycker de verkar vara suveräna!
Usch så arg jag blir....
Brukar berätta för sambon vad ni andra råkar ut för, och han tror inte sina ÖRON! Berättade även detta med bågarna nyss, och han bara tappade hakan....
Magoo - GAPSKRATT! Underbar story! Och hahahaha - "snålnorge"