• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • snart tre

Norrlandsförälder: Hm, sorry - glömde att du inte fått vagnen än

• Blue Vapor

Ja, jag inväntar ivrigt svar från testbeställaren, se ovan. Drog hela grejjen för sambon nyss då vi var iväg och åt, och han blev väldigt förvånad över att hon på SP vidarebefordrat mina frågor till BESTÄLLAREN av testet. Han är journalist och har en del erfarenhet av förhållandet testutförande/beställare.

Han blev också helt paff över att folk beter sig som de gör mot BB-ägare, men sa också till mig att om jag tog åt mig av sånt skitsnack sen då vi har vagnen, ja då SÄLJER han den Jag vet inte vilket problem det skulle lösa, men jaja... *fniss*

Går hjulet sönder får vi väl ta och reklamera det då! Precis som alla andra vagnsägare får reklamera delar på sina vagnar titt som tätt. Inget mer med det.

• LostInLiam

Vill bara säga att jag hejjar på er
    Följer tråden i "smyg" och förvånas av att så många tycker att det är en toppenvagn i alla lägen! För om man dessutom betalar så mycket pengar för en vagn så brukar man ha rätt så höga krav på den, och ändå har jag inte läst ngt dumt om den från någon av er. *wow*

Nu är min prins i åldern att vagn inte är dagsbehov längre, så jag är (tyvärr) inte kvalificerad att köpa någon Bugaboo. Men den dagen ett syskon är på G så finns det nog inte så många andra val för mig

Har bara en liten fråga... Hur många har fått elaka kommentar er?(Alltså muntligt, internet räknas inte för den skiten har jag redan läst )

• Blue Vapor

LiamBam - hehe...... ja, jag har fått flera dryga kommentarer IRL redan, och jag har bara BESTÄLLT vagnen.....

• JohPet

Undrar hur det blir om jag, som bor i en liten håla, köper en bugaboo. Folk lär väl dö när de ser den. Innan de hinner kommentera...

• 82an

LiamBam: Räcker upp handen. Har fått komentarer son hur kan du köpa en så fruktansvärt ful vagn till hmm vilken ful vagn (folk har altså inte så mycket att komma med) Jag bor i lilla Eskilstuna så jag har räknat med komentarer . Däremot undrar jag vad som ska hända nu om testet publiceras i "kurren" får hoppas att det inte blir akyuelt.

• 82an

JohPet: jag var och hälsade på i skinskatteberg (hålornas håla) och där höll folk på att vrida nacken ur led när jag tågade fram med min frog

• Granarna

Jag håller fortfarande på att montera min cam och har lite fler frågor...
    Måste man ha den där bygeln på när jag har liggdelen? Ger den nån extra stadga, eller är den bara till som handtag?

Har nån en bild på en cam med monterad skiphop? Det känns som att det blir lite trångt...

Attans att jag inte hinner ut och rulla idag, med min nya livsfarliga vagn

• Blue Vapor

Granarna - jag TROR att snysop har bilder! Och bygeln behövs väl inte, vad jag vet. Ja, ut du med din livsfarliga vagn - att du inte TÄNKER på ditt barns bästa, flicka lilla!?

• Granarna

Blue Vapor: Klart att jag ska ut med min livsfarliga vagn så snabbt jag kan! Jag ser fram emot alla andra mammors kommentarer då jag går till öppna förskolan imorgon..

För övrigt så ger jag inte så mycket för testare. Har jobbat med en del, och en del är ju riktiga tomtar... Kan tänka mig att man VILL att en bugaboo ska gå sönder...

Är den verkligen testad vid -30, eller var det bara vad nån i tråden antog?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III