Ni som gillar "buskis"
Det bar mig emot att lägga tråden i "Humor" men men,,,,,
Vilka är ni som gillar buskis, stefan och krister och dyl. ? Berätta hur gamla ni är vad ni jobbar med vad ni sysslar med på fritiden. Jag är uppriktigt nyfiken.
Det bar mig emot att lägga tråden i "Humor" men men,,,,,
Vilka är ni som gillar buskis, stefan och krister och dyl. ? Berätta hur gamla ni är vad ni jobbar med vad ni sysslar med på fritiden. Jag är uppriktigt nyfiken.
Men det här tar ju priset... Varför spelar det någon roll hur man är som person beroende på vad man gillar? Känns löjligt.... Men men..
Jag gillar dem, uppväxt med sådant och hela familjen ÄLSKAR dem.
Jag är 18, fyller 19... Resten har faktiskt ingen betydelse egentligen.. *rycker på axlarna*
Magnus Betnér har ju fan samma variation av skämt.. Han är bra det håller jag med om men det är väldigt likt.. Och Herngren... Samma sak...
Hörni, jag tror inte ni ska ta drottningen på blodigt allvar här :)
Men titta inte då om det är så förskräckligt! xD Det är en viss humor.
Antar att ni inte gillar Hem till midgård eller liknande heller? 

Buskis-obegripligt att det finns folk som gillar det.
Betner- bla bla bla, att livnära sig på att ironisera,håna och förlöjliga andra, inklusive sin egen dotter går fetbort för mig.
Killing- studentspex, som har fått fäste i TV huset eftersom det inte finns några andra som är "roligare" i lilla Sverige.
Solsidan Herngren- en klockren ripoff på danska "Klovn" som är ca 1000 gånger bättre. Hur kan han få hållas?
Gardell-har fortfarande skärpa i sina texter och skriver på ett intelligent sätt trots att han blivit lite väl soft.
Min teori kring varför man gillar buskis, är att det är ångestbefriat. Detta kan låta helt uppåt väggarna, eftersom det för många av oss andra just är ångestframkallande. Men humorn är ångestbefriad, det finns ingen cynism, det är inte ironiskt som så mycket annat och det är oerhört lättsmält. Det är också likadant år efter år och kräver ingen utveckling från den som tittar. Vilket inte betyder att jag anser att alla som gillar buskis är outvecklade, men att de kanske tycker att det är skönt att slippa avancerad humor som kräver mer av sin publik. Som att läsa en lättsmält deckare istället för Kafka, för att slippa tänka eller känna eller anstränga sig.
Betner är kunglig då han säger sånt som de flesta tänker på. :) Han vågar ta de lite längre.
Något jag inte förstår är hur man kan titta på "Hem till gården" eller "Våra bästa år" .. Antar att det är vad ni tycker är kul då eller?
Nu blir jag lite illa berörd av det du skriver ;)
Skitnödiga är bara förnamnet.
Spännande teori Mad as snow och jag tror du kan ha rätt till viss del. Nu är min humor väldigt bred, inte bara buskis roar mig, men just att det inte kräver nåt från oss tittare håller jag med om.
Buskis är så ofattbart uselt. Det är provocerande dåligt.
Jag skulle hellre ta ett nackskott än att genomlida det helvete, som en buskisföreställning skulle innebära för mig.
Jag är uppriktigt chockad över att det finns unga människor, som finner denna tragedi som någonting roligt och lustfyllt.
Hatten av för Stefan och Krister som lyckats med den bedriften...