• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Virvla

Najje: Då är det inte bara jag som inbillar mig... Känner igen det där med att brösten ömmar olika mycket olika dagar.

• Kian

Hej!

Hoppar in här, fick tips från Fröken Lycklig..

Jag och min man fick vårt första barn för drygt 3,5 år sen. Kian kom till genom ivf, vårt första försök. Sen dess har vi hunnit med några syskonförsök; ett FET som inte blev något, ett ET som slutade i missfall i v.9 och nu är jag gravid igen efter FET..

Jag är i vecka 6 och mycket nojigare den här gången, usch vad jobbiga de här första veckorna är!! Den här gången tar jag Fragminsprutor och progesteronvaggisar tom v.12, vad jag förstår ska det kunna motverka ett ev missfall. Någon annan som tar lika?

Håller verkligen tummarna för oss allihopa!

• Kian

Går förresten också i Falun, jättenöjda!

• Najje79

Kian: Grattis till sonen och grattis till graviditet, visst nojjar man mer när gått igenom ett mf. Jag tar också vaggisar, min läkare vill att jag ska sluta efter v 10, men jag fortsätter nog gärna till v 12...

• Virvla

Kian: välkommen (jag har ju varit med flera minuter längre än du Förstår att du är orolig, jag skulle gärna snabbspola fram till v 12. Jag tar Fragmin fram till v 12. Har även fortsatt med vaggisar och tar Prednisolon. Vet inte hur länge jag ska ta de sistnämnda men iaf fram till VUL.

• kornett

Jag ansluter också här. Är i v 4 enligt FL's uträkning.Vi är väldigt försiktiga eftersom vår IVF 1 och FET slutade i MA. Men nu är vi i svängen igen och det är underbart! 

Jag ska höra med kliniken hur länge jag ska ta proggisar. Foslyra har jag tagit hela tiden.    

GRATTIS till er alla!  

• Virvla

Tack Kornett! Välkommen! Hoppas det får gå hela vägen för oss alla nu!

• Liliuokalani

Jag hoppar också in här om det är ok=)

Gjort 2 ivf, färskförsök. Den första i mars sluta i MA och i augusti körde vi igång med försök nr 2, plussade 30/8 på rd 10=) Så är i vecka 6 (5+4 idag).
    Beräknad till 10/5!

Innan vi plussa hade vi aktivt försökt med och utan sjukhushjälp i ca 2,5 år. Äntligen är det våran tur=)
    Har en bra känsla denna gång iaf och tänker alltid att vi väntar barn och inte missfall!

Har lite symtom till och från som illamående, svullen på em/kvällar, kissnödig och trött som tusan ibland!
    Men det är mer än välkommet.

Ska på vul 27/9 och inskrivning 30/9.

Liliuo

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF