• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • sassa79

Världens bästa dag, har fått se våran guldklimp och hjärtat slog jättebra och allt såg jättebra ut,
    äntligen kan man slappna av lite.
    Min mans släkt fick veta det ikväll, det tog 2 minuter innan det började ringa och det var inlägg på facebook, hade kanske inte räknat med att det skulle skrivas på facebook.
    men men det hade kommit ut till slut ändå eftersom min mage börjar få en annorlunda form :))   

• Najje79
    Turitella skrev 2011-09-13 23:03:31 följande:
    Det har gått jättebra! Vår lilla stjärna lever där inne och har utvecklats precis som den ska. Vi fick se det lilla hjärtat slå! Helt otroligt! Frågade om vi kunde ta en bild och det gick jättebra. Filmade även en kort snutt på skärmen, så nu har vi förevigat det lilla hjärtat. Så häftigt att kunna spara! Vi är överlyckliga!!!
    Åh, vad glad jag blir! Varmaste grattiskramarna!!!
    sassa79 skrev 2011-09-14 21:56:01 följande:
    Världens bästa dag, har fått se våran guldklimp och hjärtat slog jättebra och allt såg jättebra ut,
    Min mans släkt fick veta det ikväll, det tog 2 minuter innan det började ringa och det var inlägg på facebook, hade kanske inte räknat med att det skulle skrivas på facebook.
    men men det hade kommit ut till slut ändå eftersom min mage börjar få en annorlunda form :))   
    Vad underbart! Kraaam till dig också! Alla var väl jätteglada för er skull?
  • Turitella
    sassa79 skrev 2011-09-14 21:56:01 följande:
    Åh, vad underbart Sassa! Visst känns det häftigt!

Idag har jag ringt mödravårdscentralen och ska få komma på första mötet 11/10. Känns spännande. Hon bekräftade också att jag räknade rätt med veckorna. Beräknad BF månadsskiftet april/maj.

Idag har illamåendet varit bättre. Åt frukost i sängen innan jag gick upp och satt på mig seabandsen innan jag ens rörde mig. Jag kanske var för snabb att döma ut dem. Iof har jag bara varit hemma hela dagen och bara tagit det lugnt. Igår och i förrgår satt jag många timmar i bilen och höll igång hela dagarna. Hoppas jag kan hålla det i schack framöver!
  • Najje79

Turitella: Hoppas de kan hjälpa. Är det så illa att du kräks?

Hur är det med er andra? Hur mycket växtvärk har ni och hur känns den?

Jag har haft två dagar med väldigt mycket känningar i nedre delen av magen, det drar, "kliar" och krampar. Är fortfarande skiträdd för missfall, detta är det längsta jag har gått och jag kan inte riktigt tro på att det är sant.

• Turitella
    Najje79 skrev 2011-09-15 20:17:42 följande:
    Turitella: Hoppas de kan hjälpa. Är det så illa att du kräks?

Hur är det med er andra? Hur mycket växtvärk har ni och hur känns den?

Jag har haft två dagar med väldigt mycket känningar i nedre delen av magen, det drar, "kliar" och krampar. Är fortfarande skiträdd för missfall, detta är det längsta jag har gått och jag kan inte riktigt tro på att det är sant.
    Jag har inte kräkts än. Men stått och hulkat, så det har varit nära. Gillar inte att spy, så jag håller emot in i det sista! Står och pustar och andas in genom näsan och ut genom munnet tills värsta känslan går över. Haha!

Jag känner inte alls mycket i magen. Jag och sambon hade sex igår och efter det spände det och ömmade lite i magen, men annars är det ganska lugnt nu. Även de ömma brösten har gett sig, men sambon sa igår att han tycker de ser spända ut. De får gärna växa på sig lite! Flört
  • Najje79

Jag har panisk rädsla för att kräkas, men har inte lyckats hålla emot två gånger. Får lätt illamående av lukter, särskilt sopor.
    Arbetar på förskola och att byta bajsblöjor är väl ingen höjdare just nu heller, har aldrig haft problem med det innan.

Jag har väldigt stora bröst redan innan (DD) så det är svårt att se om de är spända eller större, men ömma som sjutton är dem!

• Cattisen

Mina bröst var ömma runt äggplock och ET, men sen lugna det sig men igår börja dom ömma igen och idag kan jag inte röra vårtgårdarna för de gör ONT!
    Lite trött en del kvällar men annars inga symptom.... Har man dom inte så önskar man sig och har man så vill man bli av med dom.... *S* Men har nog helst för att känna mig lite säker på att där finns något där nere...

• Najje79
    Cattisen skrev 2011-09-15 21:08:51 följande:
    Mina bröst var ömma runt äggplock och ET, men sen lugna det sig men igår börja dom ömma igen och idag kan jag inte röra vårtgårdarna för de gör ONT!
    Lite trött en del kvällar men annars inga symptom.... Har man dom inte så önskar man sig och har man så vill man bli av med dom.... *S* Men har nog helst för att känna mig lite säker på att där finns något där nere...
    Ja, precis så är det, känner man något så nojjar man att det är ngt fel, känner man inget så nojjar man över det...
  • 7feb

Hej! Äntligen Just hemkommen efter sju dagar på sjukhus för överstimulering och har inte kunnnat använda internet, har varit fruktansvärt, värre än blindtarms inflammation. Fy fan säger jag bara, ursäkta språket. Men det har varit fruktansvärt. Har samlat på mig 8 liter vatten bara i buken.... Sjukt. Är fortfarande dålig men får vara hemma. Är i v.6 Återkommer och uppdaterar mig de närmsta dagarna Kram till er alla och grattis till alla pickande hjärtan. Själv är jag osundt orolig för mf. Hur tar man sig igenom oron. De har mätt hcg som stigit som den ska och gjort vul men inte sett ett hjärta ännu. Tog ett test nu när jag kom hem bara för att övertyga mig och det var starkare än kontroll strecket....man är bra knäpp:)

• kornett
    7feb skrev 2011-09-18 18:01:05 följande:
    Hej! Äntligen Just hemkommen efter sju dagar på sjukhus för överstimulering och har inte kunnnat använda internet, har varit fruktansvärt, värre än blindtarms inflammation. Fy fan säger jag bara, ursäkta språket. Men det har varit fruktansvärt. Har samlat på mig 8 liter vatten bara i buken.... Sjukt. Är fortfarande dålig men får vara hemma. Är i v.6 Återkommer och uppdaterar mig de närmsta dagarna Kram till er alla och grattis till alla pickande hjärtan. Själv är jag osundt orolig för mf. Hur tar man sig igenom oron. De har mätt hcg som stigit som den ska och gjort vul men inte sett ett hjärta ännu. Tog ett test nu när jag kom hem bara för att övertyga mig och det var starkare än kontroll strecket....man är bra knäpp:)

Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Jag är med jätteorolig för MF efter att ha fått två men nu tänker jag försöka tänka annorlunda och verkligen tro på det! Om något händer så har vi 2 IVF och en FET kvar i vårt paket så förr eller senare ska det gå. Jag försöker njuta men samtidigt inte prata allt för ofta om graviditeten, då stressar man bara upp sig själv. Var här och nu! Håller på er!

Grattis till era framgångar med VUL! Jag hoppas också få världens bästa dag 10/10 så vi gör VUL.  
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF