• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Vaknade med bruna flytningar, får fullkomlig panik!!!

• M karl

Så länge det inte är rött blod tror jag inte att du behöver oroa dig. Det är ganska vanligt!

• 7feb

Har fått vul tid kl 12, jag orkar verkligen inte mer... Snälla håll tummarna

• Turitella

Åh vad jag tänker på dig. Går bara och tittar på klockan och väntar på att den ska bli 12. Jag hoppas så det gör ont att din lilla mår bra där inne!
    Många Kramar

• Liliuokalani

Vart på vul precis o fått se lilla hjärtat ticka.. I v 7+4 precis som jag räknat e så glad så vet inte vad. Va så nervös innan efter skräckupplevelsen förra gången. Beräknad till 10 maj..

• Ichi

Usch har rosa flytningar och det känns som lite mensvärk... Hoppas verkligen att det inte är ngt som är fel.

Har fått en tid för vul den 12/10... Igår kändes det nära, nu jätte långt bort!

• 7feb

Tillbaka efter mitt vul, där var ett tickande hjärta fortfarande. Fan vad den här ständiga oron är jobbig.

• Najje79

7feb: Vad du skräms! Nu tar du det lugnt och håller dig borta från bruna flytningar i fortsättningen! Hjärta

Ego: Var på VUL idag, två tickande hjärtan, de hade växt till sig och en av dem låg och nickade åt oss! Jag är så lycklig!

• 7feb

Turitella och Najje tack för er omtanke. Och Najje vad underbart! Har tänkt på dig idag! Är det bara jag som är helt sanslöst orolig hela tiden, hur gör ni för att njuta och leva? Kram på er från en omskakad 7feb Förresten hur räknar ni ut BF?

• Najje79
    7feb skrev 2011-09-27 17:48:19 följande:
    Turitella och Najje tack för er omtanke. Och Najje vad underbart! Har tänkt på dig idag! Är det bara jag som är helt sanslöst orolig hela tiden, hur gör ni för att njuta och leva? Kram på er från en omskakad 7feb Förresten hur räknar ni ut BF?
    Nej, nej, jag är orolig mestadels av tiden. Tycker det är jättesvårt att slappna av och var helt lycklig, är så rädd att bli besviken igen. Det kommer nog så småningom, man kan slappna av mer och mer och då kommer andra saker att oroa sig för... förlossning, att bli mamma... =)

Vi fick BF idag av läkaren, 1/5, men det kommer med säkerhet bli tidigare, det brukar bli det med tvillingar, så vi räknar med början/mitten på april.

Kramis!
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF