• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • sassa79
    Glad Imorgon är det dags för första mötet med mvc, ska ta massa prover och få information
  • Virvla

Spännande Sassa. Ser fram emot att få gå på första kollen, det blir liksom en bekräftelse på att jag verkligen är gravid. Skriv gärna och berätta om besöket!

• Liliuokalani

Är i v 6+3 idag, brösten är inte lika ömma längre men illamåendet är hemskt.. Varierar lite dag till dag, men idag och likaså slutet på förra veckan så har jag mått illa från morgon till kväll. Spytt bara en gång men tar så på krafterna att ständigt va illamående, tips mottages tacksamt för att underlätta lite.

• kornett
    Liliuokalani skrev 2011-09-19 21:24:57 följande:
    Är i v 6+3 idag, brösten är inte lika ömma längre men illamåendet är hemskt.. Varierar lite dag till dag, men idag och likaså slutet på förra veckan så har jag mått illa från morgon till kväll. Spytt bara en gång men tar så på krafterna att ständigt va illamående, tips mottages tacksamt för att underlätta lite.

I  FL:s gravidietsverktyg tipsar de om följande;
    Ät lite men ofta
    Ät gärna något litet innan du kliver ur sängen
    Drick vatten Stressa inte Ingefära och papaya kan minska ditt illamående
    Undvik stekt mat, fet mat, kryddig mat och kaffe
    Åksjuketabletter 
    Salta kex

Jag försöker att dricka mycket vatten. Jag har inte spytt men det kommer hulkningar vilket är jobbigt för det tar sån kraft.       

• Liliuokalani

Tack så mycket, lite har jag testat, andra ska jag absolut testa.. Andra spyan här idag.. Ska ringa bm och se om jag kan ta åksjuk tabletterna de på apotek sa igår att jag ska prata med bm innan jag får ta de...

• Virvla

Denna vecka har tankarna spökat. Tänk om jag inte alls är gravid... Har fått hejda mig från att köpa fler gravtest. Ska ju trots allt på VUL imorgon... Nervös!

• Najje79
    Virvla skrev 2011-09-21 19:30:36 följande:
    Denna vecka har tankarna spökat. Tänk om jag inte alls är gravid... Har fått hejda mig från att köpa fler gravtest. Ska ju trots allt på VUL imorgon... Nervös!
    Haha, precis som jag! Men vet du, jag beställde gravtest på nätet! Jag är inte klok jag vet, men jag vill kolla så att det inte blir svagare, jag är så nojjig... hör själv hur knäpp jag låter  Skäms
  • 7feb

Jag har gjort flera grav test både för att lugna mig men oxå för att njuta av att se det dyka upp, alla dessa hemska år med blanka test och nu så fint så starkt. Gick in idag i v.7 inget illamående ännu vilket gör mig lite nervös faktiskt.... Sist var jag däckad redan v.6 men jag äter som en häst och sover dygnet runt känns det som. På fredag ska vi på vul. Vad är oddsen att ett ägg delar sig pga hormonstimulering?

• Lisa 236

Roligt att se att många av er är på G för att få er första lilla guldklimp..... har själv satt tillbaka vårat embryo idag.... så nu är det bara en lång lång väntan på att få testa plus..... Så orolig att det inte ska fungera nu heller ... meeeen hoppas ju så....

Ta hand om er där ute och ha en bra kväll Kram

• Virvla

Det blir ingen bebis för oss denna gång. Vid vulet sågs allt utom en bebis. En stor tom fostersäck med fostervatten och moderkaka, ingen bebis... Min värsta mardröm blev verklighet. Detta var vårt fjärde försök och vårt första plus. Lämnar den här tråden nu, med hopp om att komma tillbaka längre fram. Lycka till och kram till er alla!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF