• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Queenie70

Haha...skulle säga upp bekantskapen med en så puckad kompis. Tycker det låter som en superbra present. Jag skulle bli mycket gladare för den än för en vas eller nåt för 300 spänn.

• ramsylina

jag tycker att man borde vara glad när man som vuxen får en present av sina väninnor, det tar jag verkligen inte för självklart. (skillnad om man fyller jämt iof men vi skippar den diskussionen här)

Jag tycker även det är fruktansvärt otrevligt att säga att en present är snål.
    Hembakat och hemmagjord sylt är dessutom värt en hel del inte bara i ingredienser utan även i tid.

Sammantaget tycker jag du kan hålla dig undan tills kompisen sansar sig och ber om ursäkt. och jag tycker under alla omständigheter att det var den sista presenten du gav henne. Duger det inte kan man vara utan!!

• tystlängtan

Va?? Skojar hon? Jag hade blivit skitglad, jag räknar normalt sett inte med att få något alls från mina kompisar, hade någon gett mig det där hade jag blivit hur glad som helst! Du bör nog fundera över om du verkligen behöver ha henne som vän. Visst, om ni brukar köpa presenter för typ 500 kr till varandra kan jag till viss del förstå henne, men ibland har man inte råd ändå, då gör man så gott man kan och det har du verkligen gjort!

• Twinkelyme

Jag tycker det var en fin present Glad

• Spartacus

du borde nog se över ditt val av vänner... jisses! man räknar väl inte med att få en present och speciellt inte en dyr av en kompis! av dom får man ju typ larviga saker, eller en flaska vin typ.

tycker du verkligen anträngt dig, skulle själv bli superglad. jag älskar att äta

• Spartacus

men sakerna som låg i korgen var ju inte direkt lågbudget-grejor! olivolja och vindruvor är dyrt det och som sagt, tycker hon du ska lägga dina sista pengar på nåt lyx till henne?

• SABL

Då jag inte själv orkar/tycker om att baka eller pyssla i köket hade jag blivit överlycklig, vilken lyx att någon lagt ned tid på min present och inte bara köpt första bästa sak i en affär för mycket pengar!

• enlitenbitkaka

Btw...är det vanligt att vuxna ger sina vänner presenter? Om det inte är jämnt då. Jag fyllde 27 i maj och fick en söt (och billig) bok av min bästa vän. Blev så rörd eftersom vi aldrig köper presenter till varandra

cdon.se/b%C3%B6cker/glynne,_raymond/en_liten_bok_om_b%C3%A4sta_v%C3%A4nner-12682196

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?